Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

Německý řetězec Lidl zahájil přípravy na otevírání prodejen v USA

Německý diskontní řetězec Lidl začal přípravy na expanzi ve Spojených státech a první desítky prodejen by tam chtěl otevřít ke konci příštího roku. Firma v těchto dnech zahájila najímání vedoucích budoucích prodejen na východním pobřeží USA, uvedla dnes agentura Reuters.

Lidl v pondělí uspořádal pohovory s potenciálními zájemci o místo v Severní Karolíně a ve středu plánuje podobnou akci ve Fairfaxu ve státě Virginie. „Dorazili jsme do Ameriky a hledáme talentované, přátelské a dynamické lidi, kteří budou růst spolu s námi,“ uvedl Lidl na své webové stránce.

Podle Reuters chce Lidl otevřít ke konci příštího roku nebo počátkem roku 2018 na východním pobřeží prvních 120-150 prodejen. Mluvčí Lidlu uvedl, že konkrétní počet prodejen ještě stanoven nebyl. Lidl v Evropě působí ve 27 zemích včetně Česka a provozuje zde přes 10.000 prodejen.

Na americkém trhu působí už od roku 1976 další německý diskontní řetězec Aldi, který tam má nyní 1600 prodejen a dál rychle expanduje. Výzkumná společnost Planet Retail předpovídá, že Aldi zvýší tržby do konce desetiletí na deset miliard dolarů (253 miliard Kč) z loňských pěti miliard USD.

Lidl a Aldi zahájily po roce 2010 důraznou expanzi v Británii. Jejich nástup vyvolal na tamním trhu vlny ostrých cenových válek, které dostaly pod tlak největší britské prodejce Tesco, Asda a Sainsbury´s. Oba německé řetězce udržují nízké ceny pomocí strategie prodeje zboží pod vlastními značkami, omezených služeb a minimálního počtu zaměstnanců.

Lidl nyní inzeruje v USA 75 volných míst, většinou jde o pozice v jeho ústředí v Arlingtonu ve Virginii. Vyhledává pozemky ve státech od Georgie po Pensylvánii a podle Planet Retail už má vytipováno 80 míst.

Podle další výzkumné firmy Kantar Retail by tržby Lidlu na konci druhého roku prodeje v USA mohly překročit dvě miliardy dolarů. Do roku 2023 by se mohly dostat na devět miliard USD.

Tržby Lidlu za poslední finanční rok do konce února vzrostly o 9,5 procenta na 64,6 miliardy eur (1,75 bilionu Kč). Skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje v tomto roce investovat 6,5 miliardy eur.

Vlastníkem Lidlu je třetí nejbohatší člověk v Německu Dieter Schwarz, který je synem zakladatele firmy Josefa Schwarze. Svůj první obchod firma otevřela v roce 1973. V České republice Lidl působí od roku 2003 a ke konci února zde měl 230 obchodů a přes 6600 zaměstnanců.

Newsletter