Nestlé zhoršila výhled po skandálu v Indii

Švýcarskému potravinářskému koncernu Nestlé klesly tržby za prvních devět měsíců tohoto roku o 2,1 procenta na 64,9 miliardy švýcarských franků (CHF; 1,6 bilionu Kč). Společnost měla horší výsledky především za uplynulé čtvrtletí, na kterých se podepsal skandál s nudlemi Maggi v Indii. Firma, které je největším výrobcem balených potravin na světě, dnes v této souvislosti zhoršila výhled růstu tržeb na zbytek roku.

„Po dobrém výkonu v první polovině roku nás ve třetím čtvrtletí zasáhly mimořádné události, jako je ta záležitost s nudlemi Maggi v Indii a úprava rabatu v (divizi zdravotnické péče o pleť) Nestlé Skin Health,“ uvedl generální ředitel Paul Bulcke.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že tržby za devět měsíců budou činit 65,9 miliardy CHF.

Růst tržeb očištěný o kurzové změny, akvizice a prodej majetku zpomalil ve stejném období na 4,2 procenta. Firma také zhoršila odhad letošního růstu na zhruba 4,5 procenta, namísto původně plánovaných pěti procent. Její dlouhodobá strategie přitom počítá s růstem mezi pěti a šesti procenty.

Výrobci zmrzlin Haagen-Dazs či kávy Nescafé se začalo dařit na trhu mražených potravin v USA, zaostávaly však tržby v Číně. Na růst v oblasti jižní Asie měl nadále významný dopad rovněž skandál s nudlemi Maggi v Indii. Indický úřad pro bezpečnost potravin letos označil nudle za zdraví nebezpečný produkt a nařídil je stáhnout z trhu. Firma tvrdí, že výrobek zdraví škodlivý není.

Podnik měl problémy i v divizi péče o pleť, kde ve třetím čtvrtletí zaúčtoval mimořádné odpisy kvůli americkému programu rabatů na léky na předpis.

Newsletter