Norský BrandMaster opět na nákupech. Nyní už s českou účastí

Před dvěma lety se evropský lídr v oblasti marketingové automatizace BrandMaster spojil se zlínskou agenturou madeo. Nyní společně rozšiřují skupinu a začátkem roku koupili konkurenční firmu zaměřenou na automatizaci v marketingu – společnost Resolut Marketing Systems působící ve Švédsku i ve Spojených státech. Novou akvizicí se česko-skandinávskému týmu, který letos hravě překoná původně vytyčený čtvrtmiliardový obrat a míří na půl miliardy, otevírá americký trh. Přiblíží se tím zároveň svému cíli stát se celosvětovým lídrem automatizace brandu.

O skandinávském BrandMasteru bylo na českém trhu slyšet zejména před rokem a půl, kdy se spojil se zlínskou agenturou madeo. Zakladatel madea Martin Landsberger Pospíšil se stal členem vedení a současně akcionářem BrandMasteru. Oba týmy se podařilo efektivně propojit a společnost se zaměřila na posilování vedoucí pozice v oblasti automatizace v marketingu. Lídrovi na evropském trhu se daří stále růst a naplňovat dlouhodobé ambiciózní cíle.

Koncem roku 2017 do skupiny přibyla společnost Media Solution, divize norské softwarové společnosti Teknograd, a začátkem letošního února pak dosavadní přímá konkurence BrandMasteru, společnost Resolut Marketing Systems. „Ačkoliv se jedná o skandinávskou společnost, působí i na americkém trhu, kde má několikačlenný tým, a mezi její klienty patří třeba Audi, Mazda, Lexus, Yamaha či Johnson & Johnson. Kromě toho, že se touto akvizicí spojí dva lídři automatizovaných marketingových řešení a budeme moci těžit z dlouhodobých zkušeností obou, otevírají se nám zároveň na americkém trhu větší příležitosti. Resolut Marketing Systems je solidní a inovativní společnost, která je na trhu už dvacet let. Díky jejich silné pozici v automobilovém, finančním a bankovním průmyslu jsou pro nás perfektním partnerem,“ uvedl Gunnar Larsen, výkonný ředitel BrandMaster. S novými klienty a příležitostmi plánuje BrandMaster zdvojnásobit stávající obrat přesahující čtvrt miliardy korun a kromě Spojených států chce posílit svou přítomnost i na německém a britském trhu. „Hledali jsme ideálního partnera, který reflektuje a sdílí naše hodnoty a se kterým bychom mohli růst na mezinárodní úrovni. BrandMaster tato kritéria v maximální míře splňuje a spojení tak bylo přirozené rozhodnutí,” dodal Jonas Wärn, výkonný ředitel Resolut Marketing Systems.

Podle šéfa české divize Martina Landsbergera Pospíšila navíc investice zřejmě nejsou u konce. „Začínáme se poohlížet po možných akvizicích ve střední Evropě včetně Česka. Pokud nám daná společnost či produkt budou zapadat do dlouhodobé strategie, jsme připraveni je koupit,” potvrdil zakladatel madea a člen vedení BrandMasteru Martin Landsberger Pospíšil, který si rozvoj investičních aktivit ve středoevropském regionu stanovil za jeden ze svých cílů v rámci skupiny.

Zlínský tým pod jeho vedením se pak soustředí především na vývoj nových nástrojů v rámci marketingové automatizace. „V Česku se o tom ještě příliš nemluví, ale automatizace už se z výroby přesouvá například i do marketingu,” upozornil Landsberger Pospíšil. Produkty BrandMasteru tak automatizují některé časově náročné činnosti, které dosud musely zajišťovat marketingové a komunikační týmy. „Například centralizované úložiště umožňuje plnou kontrolu nad aktuálností, kvalitou a rychlou dohledatelností všech marketingových materiálů. Produkce nových reklamních podkladů je pak zase mnohonásobně rychlejší díky takzvanému samoobslužnému přístupu, kdy kdokoliv dokáže v řádu minut vytvářet materiály pro různé reklamní kanály pomocí jednoduchého webového rozhraní,” popsal Landsberger Pospíšil s tím, že člověk ani nepotřebuje ovládat grafické programy. Nástroje navíc samy ohlídají, že je návrh ve shodě s celkovým vizuálním stylem značky. „Odpadá tím potřeba reklamních agentur, interních grafiků nebo DTP oddělení. Díky promyšleným integracím s dalšími firemními systémy jako ERP či CRM mají uživatelé navíc detailní kontrolu nad reklamními rozpočty, plánováním a vyhodnocením efektivity reklamních aktivit,” vyjmenoval Landsberger Pospíšil. Do budoucna pak BrandMaster plánuje využívat umělou inteligenci, která bude umět poradit i s komplexnější kreativou.

 

Newsletter