Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Nova loni vedla trh TV reklamy, zvýšila příjmy o 63 %

Ceníkové reklamní příjmy skupiny Nova za loňský rok vzrostly meziročně o 63 % na 10,4 miliard korun. Vyplývá to z údajů společnosti IPG Mediabrands. Počet na Nově vysílaných reklam se zvýšil o 106 % na 426.069. Dle hrubých údajů společnosti měla Nova podíl na tuzemském televizním reklamním trhu 33,4 %. Podle IPG Mediabrands, odpovídají reálné ceny za reklamu zhruba 20 % ceníkových cen. Nova spadá do mediální skupiny Central European Media Entrprises. Její akcie na pražské burze dnes mírně klesají pod 64 korun za akcii po včerejším bezmála 3% poklesu k 2,65 USD na americkém trhu Nasdaq.

Nova byla lídrem i co do sledovanosti s podílem 32 %, následována Českou televizí (29,9 %), Primou (21,6 %), TV Barrandov (4,6 %) a zbytkem.

Rok 2014 tak přinesl výrazné zlepšení pro TV Nova po slabém předchozím roce, kdy se negativně projevilo výrazné zdražení reklamního prostoru. „Nárůst inzerentů je po slabém roce 2013 rozhodně dobrou zprávou, přestože skutečné ceny se mohou od ceníkových poměrně výrazně lišit. Některé odhady ukazují na to, že v průměru mohou být pouze pětinové,“ uvedl Miroslav Frayer, analytik KB. 

Newsletter