Evrpské i americké výnosy rostou. Dolar ve ztrátě nad 1,0660 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna navýšila zisky k 25,25 za euro.

Nové kamiony DHL jezdí ekologicky na zkapalněný zemní plyn

DHL Supply Chain pokračuje v důsledném snižování emisí. Od října se flotila společnosti DHL Supply Chain rozrostla o tři nové tahače s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG – Liquefied Natural Gas). Při zachování nákladové efektivity dojde ke snížení emisí CO2 o 51 tun ročně. Další nízkoemisní vozidla budou následovat.

„Máme velkou radost, že se nám podařilo realizovat další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, který směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL Supply Chain. „Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z crossdocku v Nepřevázce do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ dodává Kateřina Rázlová.

Nové soupravy v barvách společnosti DHL Supply Chain jsou tvořeny tahači Scania R 410 ve verzi „low deck“, která umožňuje používat návěsy s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru. „To byla jedna z našich podmínek, protože právě tento druh návěsů je pro efektivní přepravu automobilových dílů nezbytný. Zároveň tím snižujeme počet kamionů v silničním provozu,“ vysvětluje Kateřina Rázlová.

Díly se nakládají do velkých návěsů v unifikovaných stohovacích paletách a optimalizovaných obalech, což umožňuje kompletní využití nákladového prostoru. Řidičům tahačů Scania na LNG poskytuje třináctilitrový šestiválec nejvyšší výkon 410 koní a maximální točivý moment 2000 Nm. Výkonové parametry jsou tak porovnatelné s agregáty na naftu. Oproti nim má však motor na zkapalněný zemní plyn tišší běh a vypouští do ovzduší až o 15 procent méně emisí CO2. První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně.

„Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodává Kateřina Rázlová. DHL Supply Chain využívá od konce loňského roku zároveň tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn, který snižuje emise o 15 procent.

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Divize DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, dopravu a řešení pro e-commerce, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Zhruba 380 000 zaměstnanců DHL ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě propojuje bezpečně a spolehlivě lidi i firmy, což umožňuje plynulý a udržitelný globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující technologický průmysl, sektor výzkumu a zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2019 více než 63 miliard EUR. Díky udržitelným obchodním praktikám a závazku vůči společnosti a životnímu prostředí skupina pozitivně přispívá světu. Cílem Deutsche Post DHL Group je dosáhnout logistiky s nulovými emisemi do roku 2050.

Newsletter