Novou formu exportního vzdělávání CzechTrade čeští podnikatelé vítají

Počátkem dubna spustil CzechTrade novou formu exportního vzdělávání, která zaznamenala u firem pozitivní odezvu. Čeští podnikatelé se z pohodlí domova a za účasti ředitelů zahraničních kanceláří agentury dozvídají aktuální témata, možnosti exportu a praktické informace pro jednotlivé exportní země. Semináře budou nadále pokračovat i během května a června. „Doposud se 3 online seminářů zúčastnilo více než 240 českých podnikatelů. Na květen připravujeme akce zaměřené na Velkou Británii, Francii, Mexiko, Itálii nebo Španělsko. Pro nás jsou tyto semináře novou zkušeností a jsme moc rádi, že je podnikatelé vítají,“ uvádí generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Prozatím se uskutečnily tematické semináře se zaměřením na Německo, Kazachstán a Kyrgyzstán a Latinskou Ameriku. Semináře organizované oddělením Exportního vzdělávání CzechTrade se zaměřují především na představení regionu s ohledem na COVID-19, zhodnocení současného ekonomického stavu, informace ohledně aktuálních možností exportu, praktickou ukázku činnosti CzechTrade v regionu, zaznívají ale také zkušenosti, tipy a rady hostů patřící mezi úspěšné exportéry.

„Online přenosy mají maximální kapacitu omezenou na 90 účastníků. Například o seminář o Německu byl zájem takový, že jsme museli přidat další semináře na toto téma. I ten druhý byl totiž během několika málo dní kompletně zaplněný,“ dodává Monika Dostálová, vedoucí oddělení Exportního vzdělávání CzechTrade.

Novinka pro diváky i samotné přednášející

„Byla to nová výzva. Jsem zvyklý vystupovat na živo, ale s vědomím toho, že mě poslouchá 90 lidí, které nevidím a nemohu s nimi mít okamžitou interakci, bylo potřeba formát akce upravit,“ sděluje své dojmy z prvního online semináře ředitel regionálního centra CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš. Prezentaci oživil rozhovorem s úspěšným exportérem do Německa nebo online hlasováním účastníků. „Osobně mě překvapil a potěšil velký zájem o tuto formu vzdělávání. V pořadí třetí seminář na Obchodování s Německem připravujeme na 27. května. Během krátké doby tak vyškolíme přes 250 podnikatelů,“ hodnotí Adam Jareš internetový seminář, který byl premiérou také pro jeho kolegyně z oddělení Exportního vzdělávání.

Živě vysílaný online seminář byl novinkou i pro Petra Jurčíka, ředitele CzechTrade v Almaty, který přednášel o Kazachstánu a Kyrgyzstánu pro 73 posluchačů. „Setkání je poměrně odlišné s ohledem na to, že nevidím zpětnou vazbu účastníků. U klasických seminářů mohu ihned reagovat na ohlasy v průběhu akce a prezentaci přizpůsobit,“ komentuje Petr Jurčík a dodává: „Výhodou je, že se účastníci více ptají, protože jsou v anonymitě a přednáška je tak konkrétnější. Pravě to, že polovinu času semináře zabíraly konkrétní dotazy, vidím jako velice přínosné. Naživo tolik dotazů nezaznívá. Zároveň mě potěšila i celkově hojná účast.“

Do třetice pořádaný seminář přes internet byl o Latinské Americe se zaměřením na Kolumbii. Také hlavní přednášející Pavel Eichner, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Kolumbii, přiznává, že podobnou zkušenost s online přednáškou doposud neměl, rozhodně ne v takovém rozsahu. „Seminář byl obsazen 80 posluchači, kteří vydrželi až do konce, což je skvělá zpětná vazba,“ říká Pavel Eichner. Online formát mu sice neumožnil vidět reakce účastníků, ale na druhou stranu mohl zapojit do programu nejen exportéra, se kterým dlouhodobě spolupracuje, ale i nákupčího přímo z regionu. „Vzhledem k vysoké účasti soudím, že online formát je pro účastníky pohodlnější a díky anonymitě se i více zapojovali a kladli velice zajímavé dotazy. Díky hostům, kteří průběžně reagovali na dotazy, seminář nabral novou dimenzi,“ hodnotí akci zástupce CzechTrade v Bogotě.

Také posluchači hodnotí semináře kladně
„Příležitostně s CzechTrade spolupracujeme a potkáváme se zejména na výstavách nebo prezentacích. V minulosti jsem se již účastnil klasických seminářů a tentokrát jsem zavítal na online seminář o Kazachstánu a Kyrgyzstánu. S panem Jurčíkem jsme se již několikrát setkali a nyní máme připravenou expedici poměrně velké linky do Almaty, takže jsem se chtěl dozvědět něco o současné situaci v zemi. I když dávám přednost osobnímu kontaktu, i tento způsob semináře je zajímavý a oceňuji, že šetří čas a náklady. Seminář se mi líbil a dá se říct, že překonal mé očekávání,“ říká Ing. Milan Slabý, obchodní ředitel společnosti TOPOS a.s., která je nejvýznamnějším českým výrobcem strojů pro pekárny se 70letou tradicí.

„Děkujeme za organizaci seminářů pro exportéry. Online forma mně osobně velmi vyhovovala. Prostor pro dotazy byl a pan Jareš s kolegyněmi měli pěknou prezentaci. Některé platformy už využíváme, další byly přínosem a určitě je brzy zkusíme využít,“ říká Aidai Mirbek, exportní manažerka firmy PRESCO GROUP, a.s. vyrábějící autorské kalendáře, diáře, školní potřeby, knihy a dárkový sortiment.

Všechny potřebné informace a aktuální přehled akcí jsou průběžně zveřejňované na webových stránkách agentury: https://www.czechtrade.cz/sluzby/exportni-vzdelavani/odborne-teritorialni-seminare

O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 58 zemích na pěti kontinentech.

Newsletter