Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Nový průzkum ukazuje, jakým kyberbezpečnostním výzvám čelí organizace kvůli koronavirové pandemii

Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), přední světový poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil výsledky nového průzkumu, který ukazuje, jak organizace vnímaly kyberbezpečnost během karantény vynucené pandemií COVID-19, a také jaké jsou bezpečnostní priority a obavy pro nadcházející měsíce při přechodu do „nového normálu“.

Více než 86 % respondentů uvedlo, že největší IT výzva během pandemie byl nárůst práce z domova, největším bezpečnostním problémem bylo zajistit dostatečnou VPN kapacitu pro zaměstnance. Z průzkumu mezi více než 270 IT a bezpečnostními odborníky z celého světa například vyplývá:

  • Největší bezpečnostní obavy na začátku COVID-19 karantény: 62 % respondentů uvedlo, že hlavní starostí na začátku karantény bylo zachování bezpečného vzdáleného přístupu a VPN kapacity pro zaměstnance, následovala prevence útoků využívajících sociální inženýrství (47 %) a zabezpečení koncových bodů v domácnostech zaměstnanců a domácích sítí (52 %).
  • Postupné otevírání kanceláří a návrat do „nového normálu“: 75 % respondentů uvedlo, že po skončení karantény byly kanceláře znovu otevřeny pro omezený počet zaměstnanců. V průměru však zaměstnanci stále pracují 4 z 5 dnů doma, což znamená, že zranitelnosti a hrozby pro vzdálené pracovníky jsou stále aktuální.
  • Slabiny v zabezpečení práce na dálku: Zatímco 65 % respondentů uvedlo, že jejich společnost nedovoluje vzdálený VPN přístup k podnikové síti nespravovaným počítačům, pouze 29 % nasadilo zabezpečení koncových bodů na domácích počítačích zaměstnanců a pouze 35 % provádí kontrolu souladu s předpisy a nařízeními (regulátory compliance). 42 % tvrdí, že jejich společnost investuje do školení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Celkově se ukazuje, že organizace stále nejsou řádně připravené na kybernetické útoky 5. generace, které se zaměřují na vzdálené pracovníky.
  • Bezpečnostní priority v nadcházejících měsících: 79 % respondentů uvedlo, že hlavní prioritou je zpřísnění bezpečnosti a prevence útoků, protože zaměstnanci nadále často pracují z domova. 43 % uvedlo, že plánují implementovat mobilní bezpečnostní řešení a 39 % plánuje konsolidaci bezpečnosti kvůli odstranění „slepých míst“ napříč zvětšeným perimetrem sítě.
  • Největší kyberbezpečnostní obavy pro následujících 12 měsíců: Více než 75 % respondentů uvedlo, že je nejvíce znepokojuje nárůst kybernetických útoků, zejména phishingu a útoků využívajících sociální inženýrství. 51 % respondentů uvedlo, že je znepokojují útoky na nezabezpečené domácí koncové body, následují útoky na zaměstnanecká mobilní zařízení (33 %).

„Organizace musely v reakci na pandemii COVID-19 restrukturalizovat své síťové a bezpečnostní struktury téměř přes noc. Nevyhnutelně to ale způsobilo trhliny v zabezpečení a přineslo nové příležitosti pro zločince,“ říká Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu ve společnosti Check Point. „Opatření po celém světě se postupně uvolňují, takže se pomalu vracíme k ‚normálnímu‘ způsobu práce. Organizace musí odstranit jakékoli bezpečnostní slabiny a zabezpečit sítě komplexní architekturou, od domácích počítačů a mobilních zařízení až po podniková datová centra. Pandemie COVID-19 postupně mizí, ale kyberzločin tu s námi zůstává. Správný přístup k bezpečnosti může zabránit útokům a masivním škodám.“

Dubnový průzkum společnosti Check Point ukázal, že organizace čelily během pandemie nebezpečné kombinaci kyberhrozeb a musely se vypořádat s rychlou změnou pracovních postupů. 71 % respondentů sledovalo nárůst kybernetických útoků v únoru a březnu 2020 a 95 % čelilo dalším bezpečnostním výzvám spojeným s masivním nárůstem práce z domova a stínovým IT.

Check Point nabízí kompletní portfolio bezpečnostní řešení, což zaručuje nejlepší konektivitu a zabezpečení pro vzdálenou práci, aby zaměstnanci mohli dále v klidu pracovat. Check Point Remote Access VPN Software, Endpoint Threat Prevention, Mobile Security a Mobile Secure Workspace praktickým způsobem řeší zabezpečený přístup vzdálených pracovníků. Check Point SandBlast Agent poskytuje úplnou prevenci před útoky nultého dne a poskytuje 100% úspěšnost blokování i neznámých hrozeb s nulovou falešnou detekcí.

Průzkumu se zúčastnilo 271 respondentů z organizací z celého světě. Pro více informací navštivte: https://www.checkpoint.com/cybersecurity-the-new-normal/

Více podrobností o řešeních Check Point pro bezpečnou práci z domova najdete na stránce https://www.checkpoint.com/solutions/secure-remote-workforce-during-coronavirus/

Check Point Software Technologies Ltd. je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Newsletter