Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

O zvýšení platu z důvodu inflace požádala více než polovina zaměstnanců

Dle průzkumu kariérního portálu Nelisa si více než polovina lidí řekla o zvýšení platu alespoň o 10 % v důsledku inflace. Průzkum dále ukázal, že se lidé o navýšení platového ohodnocení u svých zaměstnavatelů spíše aktivně přihlašují, a to v pravidelném intervalu alespoň 18 měsíců. Jako nejčastější argument pro zvýšení platu uvádějí především kvalitu odvedené práce, její rostoucí množství a zodpovědnost. Výsledky dále ukázaly, že ačkoli by lidé v případě podprůměrného platu náležícího jejich pozici o jeho zvýšení zažádali, až 60 % z nich průměr nezná.

Průzkum kariérního portálu Nelisa ukázal, že lidé aktivně řeší své finanční ohodnocení. Více než 50 % zaměstnanců žádá své nadřízené o zvýšení platu. 52 % respondentů uvedlo, že je k tomu vede kvalitní plnění jejich pracovních povinností, 30 % pak rostoucí objem práce a s tím související zodpovědnost. Mezi dalšími důvody lidé jmenují finanční problémy (10 %) či reakci na profitabilní období své firmy (4 %). Více než polovina z nich uvedla jako důvod k žádosti o vyšší plat rostoucí inflaci a aktuální zvyšování cen.

Data dále ukazují, že ačkoli lidé otázku platu se svým zaměstnavatelem otevírají, až 60 % z nich nemá představu o průměrném finančním ohodnocení, které jejich pracovní pozici náleží. Zároveň drtivá většina z nich (70 %) by v případě podprůměrného platu o jeho zvýšení požádala.

Dle průzkumu usilují takřka dvě třetiny lidí o zvýšení platu pravidelně, a to alespoň jednou za 18 měsíců. Nejčastěji svého zaměstnavatele žádají o navýšení do 20 % současného platu. To uvedlo celkem 70 % respondentů. 17 % respondentů uvedlo, že svého zaměstnavatele žádají o zvýšení platového ohodnocení o více než 30 %.

„Výsledky průzkumu ukázaly, že lidem není výše jejich platu lhostejná a se svými zaměstnavateli ji aktivně řeší. Průzkum rovněž ukázal, že většina lidí nemá představu o platových standardech, které jejich pozici odpovídají. O nich se informují především od kolegů a lidí, kteří pracují ve stejném oboru, nebo sledováním webů zaměřujících se na průzkumy platů,“ říká Honza Paulas, CEO Nelisy.

Nelisa je kariérní portál, který uchazečům pomůže získat práci, v níž naplno využijí vlastní potenciál. Nahrazuje dnes už zastaralý model klasických životopisů pomocí vytvoření kariérního profilu, který dlouhodobě mapuje a následně analyzuje profesní dráhu uživatelů. Díky tomu dokáže poradit také s dalším pracovním směřováním a nabídnout možnosti dalšího rozvoje. Firmy s pomocí Nelisy získají snadno ty nejlepší kandidáty, protože umělá inteligence jim předvybere pouze ty nejvhodnější uchazeče s ohledem na požadavky firmy i kandidáta. Odpadá nekonečné probírání životopisů, takže se personalisté mohou věnovat tomu, co je opravdu důležité – lidem. Za projektem stojí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs, a skupina Miton, v rámci které se o Nelisu stará Tomáš Jiroušek s dlouholetými zkušenostmi nejen v oblasti investování, ale hlavně na poli budování firem ve všech jejich životních cyklech. Dalším spoluzakladatelem a CEO Nelisy je Jan Paulas, který má za sebou řadu úspěšných projektů v oblasti IT, HR a proptechu. Nelisa je výsledkem jejich dlouholeté spolupráce a především společné vize o tom, kam se bude oblast náboru ubírat.

Newsletter