Ombudsmanem zaměstnanců České pošty je Soňa Lavičková

Česká pošta bude mít dalšího ombudsmana. Vedle zákaznického ochránce práv bude zájmy zaměstnanců hájit členka dozorčí rady Soňa Lavičková. Pošta to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Institut zaměstnaneckého ombudsmana pošta zřídila od poloviny května. Smyslem práce nové ombudsmanky je řešit jednání, které je v rozporu s právními normami nebo interními předpisy. V případě, že pracovníci budou mít pocit, že se standardními postupy nemohli ze svého pohledu dovolat svých práv, najdou nestranné a objektivní posouzení své situace právě v zaměstnaneckém ombudsmanovi.

„Na poštu jsem nastoupila hned po absolvování vysoké školy. Pracovala jsem na různých pozicích, znám poštovní provoz a rozumím i pracovněprávní oblasti. Mohu tak navázat na zkušenosti, které jsem za ta léta na poště získala,“ uvedla nová ombudsmanka, která je zároveň členkou dozorčí rady pošty jako volený zástupce zaměstnanců.

Funkce ombudsmana, stojící mimo organizační strukturu a přímo podléhající generálnímu řediteli, může podle generálního ředitele Martina Elkána garantovat nezávislé prošetření podnětů, se kterými se na něj zaměstnanci obracejí. Pošta má téměř 32.000 zaměstnanců.

Ombudsmana pro zákazníky má Česká pošta od listopadu 2009. Nyní tuto funkci vykonává Zuzana Kvášová.

Newsletter