Paříž se snaží přilákat z Londýna firmy obávající se brexitu

Paříž dnes zahájila reklamní kampaň, s jejíž pomocí chce přilákat z Londýna podniky obávající se negativních dopadů odchodu Británie z Evropské unie. Kampaň využívá podobnosti anglických slov fog (mlha) a frog (žába). Informuje o tom agentura Reuters.

„Unavuje vás mlha? Zkuste žáby! Zvolte Paříž La Défense,“ píše se na billboardechzobrazujících žábu s kravatou v barvách francouzské vlajky, které se objevily na londýnském letišti Heathrow či na londýnské stanici železniční linky Eurostar. La Défense je obchodní čtvrť na severozápadním předměstí Paříže.

Podle představitelů čtvrti La Défense má reklamní kampaň poukázat na atraktivitu Paříže, která nabízí relativně nízké nájmy a dobře fungující veřejnou dopravu. „Ať už je odchod Británie z Evropské unie jakkoliv politováníhodný, musíme být pragmatičtí a podporovat své zájmy,“ uvedl Patrick Devedjian, který stojí v čele rady departmentu zahrnujícího La Défense.

V podnikatelském sektoru panují obavy z toho, že britská vláda se v rámci jednání o odchodu z EU vzdá přístupu k jednotnému evropskému trhu, aby získala zpět kontrolu nad svými hranicemi. Někteří bankéři varují, že brexit by mohl oslabit pozici Londýna jako klíčového evropského finančního centra.

Šéf německé centrální banky a člen rady Evropské centrální banky (ECB) Jens Weidmann v září upozornil, že pokud Británie v rámci odchodu z EU opustí rovněž Evropský hospodářský prostor (EHP), ztratí finanční instituce sídlící ve Spojeném království takzvaná passportingová práva, která jim umožňují volné provozování aktivit po celé EU.

Pokud by britské finanční společnosti ztratily volný přístup na trhy členských zemí EU, mohlo by podle studie Oliver Wyman v Británii zaniknout až 75.000 pracovních míst.

Newsletter