Petr Bena novým členem představenstva Alzy

Představenstvo největšího českého e-shopu Alza.cz se rozšířilo o nového člena. Do nejužšího vedení firmy byl v druhé polovině června jmenován dosavadní ředitel oddělení Sales and Purchasing Petr Bena, který bude nyní spolu s Tomášem Havrylukem zastávat pozici místopředsedy představenstva. Předsedou zůstává zakladatel společnosti Aleš Zavoral.

Petr Bena (50) vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a ve světě byznysu se pohybuje již 28 let. Více jak 23 let strávil ve společnosti Procter & Gamble, z toho dvanáct let v zahraničí. Sedm let působil v P&G jako obchodní ředitel pro devět zemí střední Evropy. Korporátní prostředí tradičního výrobce vyměnil před 4 lety za dynamický online svět jedničky české e-commerce. V Alza.cz je zodpovědný za rozvoj obchodní části firmy a řídí více jak sto členný tým, který z velké části vybudoval – mimo jiné jak sázkou na čerstvé absolventy vysokých škol, tak schopností přitáhnout další seniorní lídry.

„Mám radost, že můžeme v představenstvu přivítat nového člena, jakým je právě Petr Bena,“ uvedl zakladatel firmy Aleš Zavoral a dodává: „Díky tomuto kroku se budeme moci ještě více soustředit na nové inovační projekty a efektivní řízení celé firmy a věřím, že se tedy zase o velký krok přiblížíme k našemu cíli, kterým je objednání myšlenkou, doručení teleportem.“

Petr Bena bude v nové pozici místopředsedy představenstva zastřešovat zejména obchodní část firmy a společně s Tomášem Havrylukem k tomu povedou expanzi do zahraničí nebo oblast doprav. Vedle toho bude i nadále působit jako Sales and Purchasing Director. „Z pozvánky do představenstva Alzy nám respekt a zároveň se těším, že se budu moci více spolupodílet na směrování tak úspěšného „projektu“, jakým Alza.cz bezesporu je,“ řekl ke svému jmenování nový člen boardu.

Petr Bena rád posouvá hranice – ať už svoje vlastní (je zarytý vytrvalostní běžec, momentálně nejrychlejší padesátník v ČR) nebo v byznysu. Věří, že Alza.cz nemá limity růstu a že všechno, co dělá, může dělat ještě lépe.

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2019, ve kterém Alza utržila 29,3 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (samoobslužné Prodejny budoucnosti, vlastní doprava AlzaExpres, platba a prodej BTC a LTC, online prodej elektromobilů a solárních elektráren, testování znovupoužitelných REPETEBOXŮ, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, AlzaNEO, výuka na VŠE, privátní značky AlzaPower a AlzaEco, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti nonstop výdejních AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium. Za své úspěchy získala řadu ocenění – např. Nejdůvěryhodnější značka, Křišťálová Lupa, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 80 neziskových organizací a spustila unikátní CSR platformy Alza PelíšekSouhvězdí pomoci. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.

Newsletter