Tlaky na slabší dolar přetrvávají. Euro profitovalo z rostoucích výnosů, které podpořila zpráva o dodatečné dodávce vakcíny Pfizer, vliv měly i výhledy bank Goldman Sachs a City sázející na vyšší evropské tržní sazby. Koruna dnes zpevnila díky nad konsensus trhu rychlejšímu růstu cen výrobců, stále se ale drží kolem 25,90 za euro.

Plzeňský Prazdroj má nové nákladní vozy k přepravě piva

Plzeňský Prazdroj obměňuje flotilu nákladních vozů, které využívá k přepravě piva. Nově začne používat dvacet nových speciálních tandemových nákladních automobilů (tzv. long trucky) značky Mercedes Benz, které jsou vybavené nejmodernějšími technologiemi. Nová flotila nahradí staré tandemové soupravy, kterým již končí životnost.

Long trucky mají větší úložný prostor a naloží se tak do nich více piv než do klasických kamionů, což zlepšuje ekonomiku jejich provozu a zároveň to má i pozitivní dopady na životní prostředí. Nižší jsou díky novým motorům i vyprodukované emise. Jejich celková roční úspora u 20 nových souprav představuje 414 701 Kg CO2 (to odpovídá provozu jedné nové tandemové soupravy, která by jezdila 34 měsíců a celkově by najela 497 000 kilometrů).

Nákladní vozy Mercedes Benz Actros, které jsou novinkou německé automobilky, nabízejí četné inovace. Vůz nemá klasická zpětná zrcátka, ale je vybaven speciální technologií MirrorCam, umožňuje poloautomatickou jízdu a má špičkové bezpečnostní systémy. Nejnovější tempomat má výrazné předvídací schopnosti a ulehčuje tak cestování na dlouhé vzdálenosti. Automobily jsou také bezpečnější a mají vylepšené jízdní vlastnosti. Vybavení kamiónů bylo konzultované s řidiči tak, aby byla zajištěná vysoká úroveň bezpečnosti a ergonomie.

Každý long truck je dlouhý přes 20 metrů a uveze 38 distribučních palet (oproti 33 paletám na klasických návěsech), což znamená přes 30 tisíc lahvových piv. 

Přepravu pro Prazdroj dlouhodobě zajišťují specializované přepravní společnosti, samotné long trucky jsou v majetku leasingové společnosti. Kromě nákladních automobilů Prazdroj využívá i železniční nákladní dopravu. Na trase Plzeň – Nošovice od loňského roku rozváží vlakem nejen pivo, ale i obaly, čímž dokázal odstranit 416 kamionů z českých silnic a dálnic ročně.

Newsletter