Pohodlné kempování je trendem letošního léta, hlásí Alza

Komfortní kempování i dobrodružné spaní „na divoko“ v přírodě – to budou trendy letošního léta dle expertů Alza.cz. Největší český e-shop již nyní zaznamenává výrazně vyšší zájem o outdoorové vybavení, jen za duben a květen vzrostla poptávka meziročně o 50 %. V prodejích vedou tradičně stany, spacáky a karimatky, stále více také roste obliba kempingových doplňků jako jsou nábytek, jídelní sady a nádobí, chemické WC nebo houpací sítě a hamaky pro spaní pod širákem.

Letošní léto bude specifické, na tom se shodnou odborníci napříč odvětvími. Nejvíce se asi projeví ve způsobu trávení dovolených. Nejistota týkající se cestování do zahraničí nahrává výletům po Česku a Slovensku a s tím také znatelně roste zájem o vybavení do přírody a kempů.

„Jen za duben a květen jsme zaznamenali 50% nárůst celé kategorie a s blížícím se létem bude poptávka po outdoorovém vybavení ještě stoupat, nejvíce v červnu a červenci. Dá se totiž očekávat, že lidé budou vyrážet do kempů a pod stan častěji než v jiné sezony,“ odhaduje obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena a dodává: „Jednoznačným trendem je přitom letos pohodlí – lidé se nebojí investovat do doplňků pro komfortnější kempování, jako jsou samonafukovací karimatky, matrace, chemické WC, jídelní sety a nádobí, vařiče nebo vlastní kempingové sprchy a sušáky na prádlo. Většina těchto kategorií roste v meziročním srovnání několikanásobně.“

Alza je na příchod letní sezóny dobře připravena, v nabídce má přes 2 a půl tisíce položek pro turistiku a kempování. Hitem jsou např. stany s nafukovací konstrukcí, které lze velmi snadno sestavit a ubytují i početnější rodiny. Na základě poptávky zákazníků Alza rozšířila jejich nabídku a přináší již 3 TOP značky těchto pohodlných stanů. Na oblibě si získávají i modely samorozkládací nebo se zatmavenou spací částí.

Dalším trendem je vedle komfortního kempování také spaní pod širákem, které vyhledávají zejména dobrodruzi toužící po netradičním outdoorovém zážitku. Do přírody vyrážejí jen s batohem na zádech, a při výběru vybavení je tak pro ně hlavním parametrem skladnost a váha. Takoví turisté většinou pořizují jen lehké stanové plachty nebo houpací sítě a hamakynejvíce prodávají také karimatky, spacáky (nejčastěji třísezónní nebo dekové), kempingové nože, dalekohledy, čelovky, trekové hole nebo turistické batohy – i u nich lidé dbají hlavně na pohodlí a volí zejména ty s ergonomicky tvarovanými zády. Praktickou a stále oblíbenější vychytávkou je také trvanlivé jídlo na cesty – buď sušené nebo se samoohřevem (např. Adventure Menu).

Výlety do přírody se neobejdou ani bez kvalitní obuvi. Alza proto nově zalistovala další značky trekingové obuvi jako Mammut a Teva, a rozšířila tak svou nabídku již na 250 modelů. Populárním parťákem na dovolenou budou letos v létě zřejmě také kola a elektrokola. Ukazují to dosavadní jarní prodeje, které se pohybují v řádu stovek % ve srovnání s loňskem – u kol je to přes 300 %, u e-biků prodeje rostou dokonce více než desetinásobně. Až 75 % všech prodaných elektrokol přitom tvoří privátní brand Sava nabízející vynikající poměr ceny a kvality.

Newsletter