Pojišťovna Direct loni po předloňské ztrátě vydělala 30 mil. Kč

Pojišťovna Direct, který na českém trhu nahradila Triglav pojišťovnu, se loni dostala do zisku 29,5 milionu korun. Předloni vykázala ztrátu téměř 15 milionů korun. Pojišťovna o tom dnes informovala ČTK. Pojišťovna patří na českém trhu mezi menší, její podíl na pojistném trhu činil koncem března podle dat České asociace pojišťoven 0,4 procenta.

Za první čtvrtletí letošního roku Direct představil nové majetkové a odpovědnostní pojištění. V klíčových produktových oblastech, například v autopojištění, patří Direct s více než pětinovým růstem mezi nejrychleji rostoucí pojišťovny na českém trhu, uvedl ředitel pojišťovny Pavel Řehák.

Na českém trhu již působila pojišťovna s názvem Direct, se kterou ale nynější Direct nemá nic společného. Původní Direct vstoupil na český trh v květnu 2007 s nabídkou pojištění majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 se ale pojišťovna z trhu stáhla, důvodem byly podle tehdejšího vyjádření nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Ty prý neumožnily docílit dostatečné velikosti a ziskovosti v přijatelném časovém horizontu pro vlastníka, britskou pojišťovací skupinu RSA.

Převzetí pojišťovny Triglav dokončila investiční skupina VIGO Investments počátkem loňského června. Pojišťovna se na český trh loni vrátila podle Řeháka v novém kontextu a s názvem Direct. Jde o vícekanálovou pojišťovnu, která nespoléhá jen na on-line prodej, ale využívá i další kanály, jako jsou pojišťovací makléři a vlastní pobočky.

Triglav pojišťovna vznikla v roce 2000 z původní Všeobecné pojišťovny, kdy v ní její akcionář, mateřská společnost Zavarovalnica Triglav ze Slovinska, získala stoprocentní podíl. Působení pojišťovny v Česku se dostalo do nové fáze v říjnu 2014, když byla prodána tuzemské skupině VIGO Investments.

Newsletter