Pokladnami Storyous proteče 10 procent obratu českého gastra

V Česku používá pokladní systémy Storyous už 3 000 podniků. Zpočátku je kupovaly hlavně kavárny, nyní je zájem především ze strany velkých restaurací. Pokladny Storyous tak v současné době zpracovávají 10 % obratu v tuzemském gastru. Zákazníky má firma také ve Španělsku a v Polsku, zkušební provoz spustila na Slovensku a chystá se na vstup do dalších zemí.

“Naší základní ideou je maximálně zjednodušit provoz restaurace tak, aby podnik i obsluha nabídly zákazníkovi pohodovou atmosféru, výborné jídlo a kvalitní servis. Obsluha zaznamenává  objednávky přímo u stolu hosta do tabletů, které je automaticky přeposílají do pokladny i do kuchyně, což značně usnadňuje provoz a urychluje komunikaci mezi personálem restaurace,” vysvětluje Igor Třeslín, výkonný ředitel Storyous. Moderní pokladní systém navíc umožňuje i automatické hlídání množství a naskladňování surovin. Majitel restaurace má o podniku přehled v reálném čase – ví, v jakém stavu jsou zásoby nebo o který stůl je největší zájem.

Z bister do velkých restaurací

Storyous vznikl v roce 2012, původně jako sociální síť, která uživatelům sloužila k vyhledávání a hodnocení restaurací. Když se ukázalo, že restauratérům na trhu chybí softwarové řešení, které by jim umožnilo jejich podnik pružně spravovat, začal Storyous vyvíjet inovativní pokladní systém pro menší provozy a kavárny. “Postupně jsme se zaměřili výhradně na pokladní systémy, u kterých jsme vyvíjeli nové funkce, jako je automatické naskladňování nebo upozornění na nízký počet skladových položek, díky němuž restauratér hned ví, který den má ideálně objednat maso či brambory,” uvádí Třeslín. Užší specializace společnosti se odrazila i ve složení nových zákazníků. Zatímco na začátku firmu oslovily především menší kavárny, teď cílí především na větší restaurace a gastro řetězce. Pokladny Storyous díky tomu aktuálně zpracovávají už 10 % obratu v českém gastru. “Mezi naše zákazníky patří řada vyhlášených restaurací po celém Česku. V Praze nás najdete například v Červeném jelenovi nebo v restauraci U Matěje, v Ostravě zase v oblíbeném podniku Stračena Pub,” jmenuje Třeslín.

Expanze do Španělska přinesla českému gastru nový rezervační systém

Ve Španělsku fungují pokladny Storyous už více než rok a půl, oblíbené jsou především v restauracích ve větších městech. V minulém roce navázal Storyous také úspěšnou spolupráci s místním rezervačním systémem Cover Manager, kterému pomáhá se vstupem na český trh. “Cover Manager je vyhledávaný zejména u restaurací, kde si bez rezervace nesednete. Mají přes 2000 restaurací a z toho více než 100 s jednou a více Michelinskými hvězdami. Pomáhá předcházet situaci, kdy si host zamluví stůl a nakonec bez zrušení rezervace nepřijde. Restauracím tak prokazatelně zvyšuje tržby,” vysvětluje Třeslín.

Kromě Španělska má Storyous zákazníky také v Polsku, zkušební provoz rozjíždí na Slovensku a v Maďarsku.

O STORYOUS
Společnost Storyous vznikla jako start-up v roce 2012. V současné době vytváří komplexní restaurační systém, který zjednodušuje každodenní úkony spojené s gastronomickým provozem. Automatizuje procesy díky propojení s dodavateli nebo účetními a hotelovými systémy. Aktuálně zpracovává 10 procent obratu v české gastronomii. Kromě České republiky působí také v Polsku a Španělsku. Společnosti zaměstnává 85 lidí a její roční tržby se pohybují okolo 50 milionů korun.
Igor Třeslín je generální ředitel Storyous, která vyvíjí technologie automatizace provozu v gastronomii a hotelech. Pod jeho vedením vstoupila společnost na polský a španělský trh a začala zpracovávat 10 procent celkového obratu v české gastronomii. Před příchodem do Storyous působil ve společnosti Bookio, nebo Lunchtime.cz, kterou v roce 2008 zakládal.

Newsletter