Dolar dál čerpá z rostoucích výnosů, které podpořila nejen nad očekávání lepší data z trhu práce, tak i schválení fiskálního balíčku o velikosti 1,9 bil. USD v Senátu USA. Americký desetiletý státní dluhopis prolomil hranici 1,6 %. Oslabující euro proti dolaru stahuje měny regionu. Koruna oslabila nad hranici 26,40 za euro.

Povinné ručení opět zdražuje. Jak se proti zdražení bránit?

K pozvolnému zdražování povinného ručení dochází již nějakou dobu a ani v roce 2020 tomu není jinak. Předloni i vloni ceny vzrostly přibližně o 100 korun ročně, letos to může být i více. Naštěstí existuje jednoduchý způsob, jak se proti zdražování povinného ručení bránit.

Pryč jsou časy, kdy pojišťovny lákaly na výhodné povinné ručení. Rok 2019 se vyznačoval zvýšenou nehodovostí a logickým krokem ze strany pojišťoven tak bylo další zdražení pojistného. Zvyšování cen ovšem pokračuje i přesto, že během nouzového stavu nehod výrazně ubylo.

Jak se proti růstu cen bránit? Ani v roce 2020 není nutné platit drahou pojistku. Díky srovnání povinného ručení lze během chvilky vyhledat nejlevnější nabídky na základě konkrétních potřeb a požadavků. Skrze srovnávač povinného ručení lze pojištění rovnou sjednat a ušetřit tak až 70 % oproti vyřízení na pobočce. Vedle finanční úspory je v tomto případě značným benefitem také úspora časová –⁠ málokomu se chce obíhat pojišťovny, u kterých si pojistku nakonec ani nezřídí.

Cenu povinného ručení vedle míry nehodovosti ovlivňují samozřejmě i jiné faktory, například nárůst cen vozidel a náhradních automobilových dílů. Pokud se ceny aut výrazně nesníží, bude povinné ručení zdražovat i nadále. Během druhého pololetí roku 2019 pojistné zdražilo v průměru o 2 %, zároveň se vyrovnává rozdíl v cenách pojistného u řidičů z malých a velkých měst.

I nadále platí, že bezrizikovým řidičům je povinné ručení nabízeno výhodněji. Ti, kteří mají na kontě větší počet dopravních nehod, v některých případech zaplatí i o 80 % navíc. I pro ně však platí, že díky srovnání povinného ručení mohou výrazně ušetřit.

Objem škod v roce 2019 činil téměř 11 miliard korun, což ve srovnání s posledními pěti lety znamenalo nárůst o celkem 7 miliard. V březnu a dubnu letošního roku se nehodovost sice snížila v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu, ani to však trend zdražování povinného ručení nepřeruší, spíše naopak podpoří. Lze očekávat, že se základní sazby zvýší až o 8 %.

Pojišťovny na povinném ručení ročně vyberou přibližně o 1,8 milionu méně, než je stojí vyplacení škod. Ztrátu jim vyrovnávají další produkty, které nabízejí svým klientům. Jedná se zejména o havarijní pojištění, které je v současnosti sjednáno pro každé čtvrté vozidlo.

Výběr toho nejvhodnějšího produktu může být celkem oříšek. S orientací v jednotlivých nabídkách pomůže srovnání povinného ručení.

Povinné ručení neboli zákonné pojištění motorových vozidel kryje škody na vozidle, škody na majetku i újmu na zdraví. Limity krytí začínají na 35 milionech korun a dosahují až 200 milionů korun. Pojišťovny nabízejí několik variant autopojištění vztahující se na různá rizika a zahrnující odlišný rozsah služeb.

Součástí dražších pojistných balíčků bývají zpravidla také rozšířené asistenční služby, úrazové pojištění apod. S orientací v jednotlivých nabídkách pomůže již zmíněný srovnávač povinného ručení, který snadno a rychle vyhledá nejvhodnější a zároveň nejlevnější variantu pojištění.

Newsletter