Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna testuje 25,30 za euro.

PowerUp má vítěze; český tým Neuron Soundware skončil třetí

Vítězem letošního ročníku mezinárodní soutěže pro cleantech startupy PowerUp! je Zubax Robotix z Estonska. Tým představil projekt regulátorů elektrických motorů pro letectví, které jsou o 10 % úspornější. Technologie umožňuje elektrickým vozidlům (zejména letadlům) cestovat dále s použitím menší energie z baterie, a tím zmírnit jednu z nejvýznamnějších překážek v cestě úplné elektrifikace všech druhů dopravy. Zubax získal 30 000 eur a možnost zúčastnit se prestižního programu Highway® InnoEnergy.

„Do PowerUpu jsme se přihlásili, protože nám to přišlo velmi důležité. Tato soutěž pomáhá startupům k technologickému pokroku, protože poskytuje finanční prostředky a podporu inovativním nápadům. Vítězství v soutěži je velmi motivujícím překvapením, věděli jsme, že máme dobrý nápad a dobrý produkt, který má potenciál. Plánujeme naši cenu investovat do dalšího vývoje produktu a posunout naši přítomnost na trhu na další úroveň,“ řekl Pavel Kirienko, vedoucí technického výzkumu společnosti Zubax.

„Za sedm let od svého založení společnost InnoEnergy investovala do inovačních projektů celkem 2 miliardy eur. Díky této podpoře již bylo na trh uvedeno osmdesát produktů. Nyní dostal možnost využít tuto úžasnou příležitost i Zubax,“ říká Christo Balinow, Business Development Director of InnoEnergy Central Europe, předseda poroty.

Druhé místo patří projektu WellParko z Litvy, který získal 10 000 eur. Třetí místo obsadil český tým Neuron Soundware a obdržel a 5 000 eur.

Mezinárodního finále se zúčastnilo 15 startupů, které prezentovaly své projekty před porotou, investory a zástupci médií. Jednalo se o vítěze národních kol z Maďarska, Polska, České republiky, Slovenska, Slovinska, Litvy, Lotyšska, Srbska, Turecka, Ukrajiny, Estonska, Rumunska, Bulharska, Chorvatska a Řecka. Finalisté byli vybráni celkem z 229 týmů z 24 zemí střední a východní Evropy. Akcelerátor Highway® patří k nejlepším evropským programům v cleantech sektoru.

Českou republiku zde zastupoval startup Neuron Soundware, který v květnu vyhrál české finále a nyní se umístil na třetím místě. Neuron Soundware vyvinul technologii na bázi umělé inteligence, schopnou díky rozsáhlé neuronové síti rozumět zvukovým a vibračním signálům a následně odhalovat různé odchylky a poruchy ve strojích.

„Věříme, že nám soutěž pootevře dveře k dalším investorům. Další vývoj produktu a plánovaná expanze na zahraniční trhy si vyžádá investice, které bychom si bez externího kapitálu nemohli dovolit,“ říká Martin Kubáň, Project & Marketing Manager startupu Neuron Soundware.

Zsolt Winkler, vedoucí Open Innovation Hub společnosti MOL a člen poroty, říká:
“PowerUp! přináší svěží nápady z celé střední a východní Evropy. Jsme hrdí na to, že můžeme tuto akci již podruhé sponzorovat. Transformujeme naši společnost a spojení se startupy prostřednictvím podobných soutěží hraje při vývoji naší společnosti nesmírně důležitou roli.”
Gul Erol, technická ředitelka společnosti Enerjisa, ocenila úroveň soutěže:
„Udržitelná řešení, která nám nabízejí inovační a dynamická partnerství se startupy, nám pomáhají růst. Ve společnosti Enerjisa jsme hrdí, že můžeme být součástí soutěže PowerUp! která nás propojuje s unikátními nápady z celé Evropy.“
Michał Maćkowiak, vedoucí inovací ve společnosti RAFAKO S.A., souhlasí s tím, že úroveň soutěže byla v letošním roce velmi vysoká a říká:
„Jsme velice potěšeni, že se v letošním roce nezúčastnili pouze společnosti z energetického průmyslu, ale také z oblasti elektromobilů nebo inteligentních měst. Soutěž se vyvíjí stejným způsobem jako RAFAKO, také je otevřená příležitosti diverzifikovat své aktivity do již zmíněných odvětví nad rámec energetického průmyslu.“

PowerUp! se od ostatních soutěží liší především intenzivními BootCampy, které se konají dva dny před finále. Soutěžící zde mají možnost ověřit své obchodní modely a výrazně zlepšit své prezentační dovednosti.

Newsletter