Evropské i americké výnosy rostou. Dolar oslabila nad 1,0700 za euro, pomohla nad očekávání horší data amerického indexu PMI. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Aktuálně část zisků odevzdává nad tuto hranici.

Pražský deník se bude prodávat i z pytlů na sloupech či lavičkách

Pražský deník se bude od pondělí prodávat i prostřednictvím tisícovky speciálních plastových pytlů. Budou umístěny třeba na sloupech, lavičkách či telefonních budkách, noviny lidé dostanou po vhození peněz do kasičky. ČTK to dnes oznámila mluvčí vydavatelství Vltava-Labe-Press (VLP) Lenka Brandtová. Podobný systém je podle ní obvyklý v Rakousku nebo Švýcarsku, ale v Česku se objeví poprvé.

Pytle budou rozmístěny v noci na pondělí na viditelných místech po celé Praze. Budou například u stanic metra, několik pytlů bude třeba v Nádražní ulici, u které je vlakové nádraží a stanice metra Anděl a Smíchovské nádraží. „Pražané si tak budou moci po vhození desetikoruny do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku,“ uvedla Brandtová.

Kromě speciálních pytlů budou také deník prodávat na ulici kolportéři. Již dříve VLP oznámilo, že od pondělí změní podobu Pražského deníku a výrazně zvýší jeho náklad na 70.000 výtisků. Podle generálního ředitele VLP Michala Klímy se teď Pražský deník pohybuje se čteností kolem 12.000 až 13.000 čtenářů zhruba na osmém místě v Praze. „Postavení Deníku v Praze neodpovídá potenciálu, který na pražském trhu má. Deník je všude jinde v republice buď lídr trhu, nebo je v žebříčku čtenosti druhý, maximálně třetí,“ sdělil Klíma.

VLP je podle informací skupiny druhé největší české vydavatelství s tržním podílem 16,7 procenta na českém trhu. Kromě Deníku v regionálních mutacích vydává také třeba tituly Glanc, Story, Vlasta, National Geographic nebo Týdeník Květy. VLP vlastní od loňského roku investiční skupina Penta, která tak vstoupila na mediální trh.

Newsletter