Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Před třiceti lety ženy auta pořizovaly minimálně, dnes je to jen v AAA AUTO skoro třetina

Ženy, které dnes slaví svůj svátek, patří mezi významnou skupinu kupujících na trhu ojetých automobilů, kde tvoří 31 % zákazníků. To, aby si žena sama koupila vůz, přitom bylo ještě před třiceti lety v podstatě nemyslitelné. Dnes jsou ženy velmi pragmatické a při výběru často méně dávají na city než muži.  Nejčastěji si vybírají šedé hatchbacky v benzínovém provedení. Automatickou převodovku volí 20 % z nich. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO.

„Za třicet let existence AAA AUTO se automobilový trh významně proměnil. Zatím co před třiceti lety bylo v podstatě nemyslitelné, aby si žena sama šla koupit ojetý vůz, dnes již žádné obavy z koupě mít nemusí. Ve velkých autocentrech najdou ženy oporu v profesionálních prodejcích a navíc si s sebou mohou vzít vlastního automechanika, který vůz zkontroluje na zvedáku a volbu potvrdí. I proto ženy tvoří již téměř třetinu našich zákazníků,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. „Ženy jsou navíc často daleko méně rozmarné než muži. Více řeší praktickou stránku vozu a jeho reálné užívaní,“ doplnila Topolová.

Celých 30 let historie AAA AUTO je nejprodávanějším typem karoserie hatchback, ale v posledních letech obliba klesá. Letos si hatchback kupuje 35 % žen, před deseti lety to bylo 47 %. Naopak roste zájem o SUV, které si jen za první dva měsíce letošního roku pořídilo 22 % a jde tak jen těsně o třetí nejprodávanější typ vozu. Přitom ještě vloni si SUV pořizovalo 20 % žen (3. nejprodávanější typ), před deseti lety dokonce jen 5 % (5. místo). Kombíky si pořizuje 24 % žen.

Nejoblíbenějším modelem vozu u žen je za třicet let poprvé Škoda Octavia (9,3 %). Ještě v loni se prvenstvím pyšnila letos druhá Škoda Fabia (8,0 %). Na třetím místě je Volkswagen Golf (2,9 %), který se ještě vloni dělil o čtvrtou příčku s Hyundaiem i30. Téměř dvě třetiny zákaznic si pořizují vůz v benzínovém provedení, což se v průběhu let zásadně nezměnilo. K velkému vývoji ale došlo v případě převodovky. Nyní si už 21 % žen pořizuje vozy s automatickou převodovkou, před deseti lety to nebylo ani 8 %. Náhon na všechna čtyři kola ženy obecně moc neřeší, i když si vozy s touto výbavou pořizuje 11 % žen. Před deseti lety si vůz 4×4 pořídilo necelých 7 %. Nejoblíbenější barvou je šedá (23 %), bílá (17 %) a černá (15 %). Před deseti lety vedly barvy modrá (19 %), šedá (18 %) a červená (17 %).

Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,7 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 86 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím již devíti poboček společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter