Premiér Sobotka: Prioritou ministerstva dopravy je soutěž na správu mýta

Prioritou mezi agendou ministerstva dopravy je zvládnout otevřené výběrové řízení na správu mýtného systému. Po dnešním setkání s ministrem Danem Ťokem (za ANO) to řekl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Úřad by měl soutěž vypsat v první polovině příštího roku. Vedle mýta dnes premiér s ministrem řešili otázky čerpání dotací z evropského rozpočtu a přípravu klíčových dopravních staveb včetně plánováného otevření dálnice D8.

Přestože premiér v minulém týdnu fungování ministerstva dopravy kritizoval, během dnešního setkání se podle Sobotky otázka možného Ťokova odchodu z vlády neřešila. Setkání mělo vymezit hlavní cíle, kterých má úřad v příštím roce dosáhnout, uvedl premiér. Očekává, že jednotlivá ministerstva budou fungovat naplno až do vypršení mandátu, tedy do voleb příští rok na podzim. I ministr Ťok dnešní schůzku označil za příjemnou a ryze pracovní.

V oblasti mýta ministerstvo dopravy prosadilo tříleté prodloužení smlouvy se stávajícím dodavatelem, společností Kapsch, po konci letošního roku, kdy vyprší původní smlouva. „Je velmi důležité, aby tento prostor tří let byl využit, aby nebyl problém to vysoutěžit,“ uvedl Sobotka. Ministr jej prý ujistil, že systém bude bez obtíží fungovat i po 1. lednu 2017.

Ťok dnes zopakoval, že prodloužením smlouvy s Kapschem úřad nejenom nakoupil čas pro přípravu výběrového řízení, ale byla to i nezbytná podmínka, aby ministerstvo mohlo novou soutěž vypsat. Úřad totiž podle původní smlouvy z roku 2006 neměl dohodnutou součinnost s Kapschem při přechodu na nového provozovatele a podle ministerstva nemůže před vypršením smlouvy plně nakládat s daty k systému. To podle Ťoka dodatek s Kapschem do budoucna řeší.

Další oblastí, kterou premiéra v resortu dopravy zajímala, je čerpání dotací z evropského operačního programu doprava II. Ministerstvo pro místní rozvoj jej zahrnulo mezi ohrožené programy, u nichž je nebezpečí nevyčerpání evropských prostředků. Podle Ťoka ale není čerpání tohoto sedmiletého dotačního programu ohroženo.

Newsletter