Přemysl Vícha: Snažíme se získat co největší zásobu na sklad, abychom zvládli klientům nabízet široký sortiment i před Vánocemi

Navyšovali jste od vypuknutí pandemie covid-19 skladové prostory? Případně o kolik? Na takové a další otázky odpovídal Přemysl Vícha, ředitel divize E-business NWT/ Patro.cz.

Využíváme stávající skladové prostory, které jsme výrazně optimalizovali. Zaměřili jsme se na plynulost a rychlost při odbavení zboží, tím jsme si pomohli i v kapacitách na skladové prostory.

Vedle vlastních skladů jsme investovali do vývoje Marketplaces (droppshiping), ve kterém máme nyní již přes 10 % dodavatelů, kteří zasílají zboží přímo kupujícímu. Tím jsme zrychlili expedici přímo ke koncovému klientovi a zároveň nemusíme tolik navyšovat vlastní skladové prostory. Přesto se nejprodávanější zboží snažíme nakupovat na náš sklad.

Měla na to nějaký vliv pandemie? Zejména mě zajímá, jestli jste navyšovali zásoby zboží, protože globální dodavatelské řetězce jsou kvůli covidu narušené a všeobecně dochází k výpadkům výroby a dodávek.

Navyšování zboží na sklad probíhá právě v této době ještě intenzivněji než kdy v minulosti. Kvůli ovlivnění situace s cenou za dopravu, zdražením zboží z důvodu nedostatku surovin, se snažíme získat co největší zásobu na sklad, abychom zvládli klientům nabízet široký sortiment i před Vánocemi. Nedostatek zboží před Vánoci ovlivní i jejich cenu, která se může výrazně zvýšit. Proto radíme nakupujte již nyní.

Začali jste se proto letos dříve a více zásobovat na vánoční sezónu? Od kdy připravujete zásoby na vánoční prodeje?

Na Vánoce se připravujeme pravidelně celý rok s tím, že sklad a domluvené zboží dorazí na konci léta, začátkem září. Bohužel se letos zboží zpožďuje, nebo není aktuálně dostupné.

Přistoupili jste ke zkrácení dodavatelských řetězců, resp. máte nyní víc dodavatelů z bližších oblastí, abyste se chránili proti výpadkům od dodavatelů ze vzdálenějších oblastí světa?

Některé zboží, například elektroniku, nelze nahradit jen tak dodavatelem ze střední Evropy. Hledáme sice různé varianty, ale klienti očekávají značky a produkty, které znají. V tuto chvíli jde primárně o to, získat zboží z různých zdrojů. Komu se povedlo se zásobit ještě v první polovině letošního roku, tak vyhrál Vánoce.

Přemysl Vícha

Ředitel divize E-business společnosti NWT. V minulosti působil jako vedoucí zlínské pobočky firmy Albertina Data, pak v marketingu společnosti Hamé. Před příchodem do NWT byl deset let marketingovým ředitelem Student Agency/RegioJet. Ve volném čase trénuje softbal v klubu Snails Kunovice.

Patro.cz je jeden z nejstarších e-shopů českého internetu (vznik 1998 ve Zlíně). Patří do holdingu technologické společnosti NWT, loni internetová nákupní galerie vykázala obrat 255 mil. Kč (obrat zvýšila o 65 %). Má ve své nabídce více než 350 tisíc druhů / s variantami se blíží 1 mil. zboží od elektroniky, sportovních potřeb, přes vybavení kanceláře až po zahradní nábytek a nářadí.

Holding NWT

Holding NWT patří již více než 25 let k významným technologickým a inovačním firmám v Česku. Specializuje se na nejnovější světové technologie v nejrůznějších odvětvích a investuje do inovativních projektů a startupů zaměřených na trvale udržitelný rozvoj. Zabývá se realitním developmentem, energetickými úsporami, IT řešeními pro největší firmy na trhu a výstavbou hi-tech skleníků a pasivních domů. Své sídlo má ve Zlíně v bývalém baťovském sile.

Newsletter