Prima: Do roku 2020 bude v ČR 3,6 milionu hybridních TV

Počet tuzemských domácností s hybridní televizí ve standardu HbbTV se do roku 2020 zvýší ze současného zhruba jednoho milionu na 3,6 milionu. Z toho bude 2,4 milionu TV aktivně připojených k internetu. Odhaduje to FTV Prima na dnešním setkání s novináři.

Podle ředitele Prima On-line Daniela Grunta využívá hybridní televizi spíše mladší cílová skupina mezi 16 a 54 lety a lidé soustředění ve velkých městech. Možnosti měření přitom odpovídají internetovému prostředí, což je výhodné pro zadavatele interaktivních reklamních kampaní. Hybridní televize kombinuje klasické lineární televizní vysílání s internetem.

Stávající nabídka hybridní televize na Primě zahrnuje archiv pořadů a seriálů, předpověď počasí, televizní program nebo živé on-line sportovní přenosy. Na příští rok plánují programatický prodej videa, nabídku dětských pořadů z Prima Play nebo videa domácích mazlíčků.

Hybridní televizní vysílání nabízí vedle Primy například Česká televize nebo stanice Óčko. Podle serveru Rozhlas.cz spustily České Radiokomunikace příznak této technologie u dalších programů, konkrétně Šlágr TV, TV Barrandov, Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika. Během podzimu chystá hybridní reklamní formát i televize Nova.

Internetová jednička Seznam.cz se chce prostřednictvím hybridního vysílání dostat se svým video serverem Stream zpravodajským serverem do základní programové televizní nabídky.

Newsletter