Prodej aut v Německu se v říjnu snížil o 5,6 procenta

Prodej aut v Německu se v říjnu ve srovnání se stejným měsícem loni snížil o 4,6 procenta na 262.724 vozů. K poklesu přispěla skutečnost, že letos v říjnu bylo méně prodejních dní. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Od počátku roku však prodej stále roste.

Po očištění o dopad pracovních dnů se prodej podle výpočtů agentury Reuters zvýšil. Za prvních deset měsíců roku bylo v Německu zaregistrováno 2,82 milionu nových aut, o 4,9 procenta více než loni. Německo je největším automobilovým trhem Evropy.

Prodej největší evropské automobilky Volkswagen klesl v říjnu o 20 procent. Prodej amerického Fordu se snížil o osm procent. Naopak prodej francouzského Peugeotu stoupl o 12 procent a Renaultu o 3,4 procenta.

Prodej v říjnu klesl i ve Francii, a to o čtyři procenta. Naopak ve Španělsku prodej o čtyři procenta vzrostl.

Newsletter