Prodej luxusního zboží se prý letos zvýší o 13%

Celosvětové tržby z prodeje luxusního osobního zboží by se v letošním roce mohly zvýšit o 13 procent na 253 miliard eur (6,9 bilionu Kč). Tempo růstu tak výrazně zrychlí ve srovnání s předchozími dvěma lety. Nejvíce přitom budou tento typ zboží i nadále kupovat Číňané. Vyplývá to ze studie, kterou uskutečnila konzultační společnost Bain.

Mezi osobní zboží patří oděvy a luxusní doplňky jako jsou klenoty, hodinky či kabelky. Nepočítá se do toho ale prodej luxusních aut, jachet ani umění.

Číňané by se na celkových výdajích za prodej luxusního zboží měli podílet téměř třetinou. Jejich výdaje rostou mnohem rychleji než výdaje obyvatel jiných zemích. Číňané ale nakupují převážně v zahraničí, protože zboží je tam pro ně často levnější. Doma naopak Číňané utratí pouze asi 20 procent z celkových výdajů.

Studie rovněž uvádí, že letošní propad na akciových trzích v Číně ublížil důvěře spotřebitelů spíše v USA než v Číně, protože Američané mají stále v paměti finanční krizi z roku 2008.

Čínští spotřebitelé mají na celkových tržbách trhu s luxusním zbožím podíl 31 procent, uvádí studie. Následují Američané s 24 procenta a Evropané s 18 procenty. Loni byli druhými největšími kupci luxusního zboží Rusové, jejich kupní síla se ale kvůli devalvaci rublu asi o polovinu snížila.

Největším trhem s luxusním zbožím zůstávají Spojené státy, kde mají celkové tržby letos dosáhnout 78,6 miliardy eur, uvádí studie. Druhé bude Japonsko s 20 miliardami eur a třetí Čína s 18 miliardami eur. V Itálii a Francii pak mají tržby dosáhnout zhruba 17 miliard eur.

Newsletter