Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Prodejce Alibaba dosáhl denního rekordu v tržbách 442 miliard Kč

Největší čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding překonal v pátek svůj dosavadní denní rekord v tržbách. V posledních letech je 11. listopad v Číně dnem nejrušnějších nákupů, protože čínské internetové i kamenné obchody nabízejí zákazníkům slevy u příležitosti takzvaného Dne singles, kdy mohou lidé bez partnerů oslavovat svůj svobodný život. Letošní tržby dosáhly 121 miliard jüanů (442 miliard Kč), což je o 32 procent víc než loni.

Růst tržeb byl ale výrazně pomalejší než v minulém roce. Někteří ekonomičtí experti navíc zpochybnili přesnost uvedených údajů s poukazem na to, že internetoví prodejci v Číně často nadsazují údaje o prodeji, informoval zpravodajský server BBC. Problém představují také obchodníci, kteří prodávají padělky vydávané za originály.

Alibaba uvedla, že 82 procent nákupů bylo provedeno prostřednictvím mobilních telefonů. Obrovský nárůst prodeje zaznamenali i rivalové Alibaby, jako je JD.com, VIP.com či Suning. A to díky slevám, které nabídli na rozsáhlou škálu zboží od oblečení přes chytré telefony, šperky, televize a turistické zájezdy až po automobily.

Relativně nový svátek měl být původně pro nezadané obdobou svátku svatého Valentýna, který slaví zamilovaní lidé 11. února. Svátek začali slavit studenti v 90. letech a jedničky v datu (11.11.) mají odkazovat na nezadané jedince. Alibaba ho v roce 2009 proměnila v nákupní horečku.

V současnosti zahajuje Singles Day televizní galavečer, na němž se pravidelně objevují slavné hvězdy. Letos to byla například hollywoodská herečka Scarlett Johanssonová, basketbalová legenda Kobe Bryant či bývalý anglický fotbalový reprezentant David Beckham a jeho manželka, někdejší zpěvačka a nyní módní návrhářka Victoria Beckhamová.

Jedním z důvodů růstu tržeb je rozšíření elektronického prodeje mezi více zákazníků. „Více se nyní zaměřujeme na venkovské oblasti. Lidé ve vesnicích, kteří nemohli nakupovat po internetu, teď mají tuto příležitost díky chytrým telefonům,“ řekla Kitty Foková ze společnosti pro průzkum trhu IDC China.

Newsletter