Prodeje barev citelně vzrostly

Zatímco mnoho firem v Česku se dostalo kvůli koronavirové krizi do hospodářských problémů, tradiční výrobce barev, společnost HET, naopak hlásí rostoucí obrat. „Důvodem je zvýšená poptávka ze strany kutilů, majitelů restaurací, kadeřnictví a dalších zákazníků. Prodeje našeho sortimentu skokově vzrostly celkově o cca 12%, hobby sortiment dokonce o třetinu, pokud hodnotíme období od začátku března do konce května letošního roku. Patříme mezi firmy, kterým karanténa z obchodního hlediska pomohla, protože lidé v karanténě využili čas na opravy a renovace svých obydlí nebo podnikatelských prostor,“ shrnuje jednatel firmy HET Jiří Sokol.

HET zavedl „korona příplatky“ ke mzdě zaměstnanců

Za růstem obratu společnosti HET stojí mimo jiné udržení výroby v době nejtvrdších vládních opatření na počátku epidemie. „Z vývoje situace jsme předpokládali, že kvůli omezením a karanténě prodej barev vzroste, protože se lidé pustí do odkládaných obnov interiérů. Bylo pro nás klíčové udržet po celou dobu epidemie kompletní výrobní kapacitu, abychom dokázali vykrýt zvýšenou poptávku. Zavedli jsme také speciální „korona příplatek“ ke mzdě pro zaměstnance,“ říká jednatel společnosti HET Jiří Sokol, která působí také na zahraničních trzích. „Zvýšením prodejů v Česku se nám podařilo částečně dorovnat propad exportu našich produktů na Slovensko, do Maďarska či Německa. I přes krátkodobý výpadek očekáváme, že bychom se koncem roku mohli dostat na loňská čísla našeho exportního obratu.“

Nejvíce rostly prodeje hobby sortimentu

O jaký sortiment byl v Česku největší zájem? „Do růstu obratu se například výrazně promítla poptávka po předem namíchaných barevných nátěrech do interiéru. Lidé kupovali ve zvýšené míře také lazury, tedy ochranné nátěry dřeva. Prodeje hobby sortimentu vyskočily o třetinu. V rámci sortimentu jde o výrobky, které si lidé aplikují sami, například barvy Klasik Color, Hetcolor nebo Soldecol Lazura,“ upřesňuje Jiří Sokol a uzavírá: „Otevření standartních maloobchodních provozoven se do růstu prodejů našich barev promítne až po čase. I přes složitou situaci na trhu bychom rádi překonali loňskou hranici obratu, která byla 450 milionů korun.“

Newsletter