Prodeje letenek firmám vloni stouply o tři procenta

Prodeje letenek firemní klientele vloni rostly tříprocentním tempem. Vyplývá to z ankety ČTK mezi tuzemskými prodejci, kteří se na tuto klientelu zaměřují. Podobný nárůst firmy očekávají i v letošním roce. Cena letenek vloni podle prodejců v řádu procent poklesla.

„Rostoucí zájem o letenky evidujeme především u stavebních firem, které míří do Skandinávie a na Island, služebních cest do těchto destinaci meziročně přibylo o 30 procent. Zvýšená poptávka po severských zemích může souviset například s rozvojem projektů v oblasti dopravní infrastruktury,“ uvedl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal.

Kromě severských zemí pak významně rostou prodeje letenek firmám například do turecké Ankary, pákistánského Islámábádu, nebo německého Hamburku, uvedla manažerka prodeje společnosti Orbix Martina Hrnčířová. Naopak vloni společnost patřící do skupiny Student Agency registrovala pokles prodejů například do Moskvy, Amsterodamu nebo Paříže a Marsleille.

Kromě nabídek leteckých společností se na nárůstu či poklesu zájmu o jednotlivé destinace projevují zejména obchodní příležitosti, které v místě cest tuzemské firmy mají a samozřejmě ekonomický vývoj v regionu, doplnil ředitel tuzemského zastoupení agentury Carlson Wagonlit Travel Jiří Homolka. Podle Hrnčířové nicméně prodeje i v případě firemních zákazníků do značné míry ovlivňuje i bezpečnostní situace, což je pravděpodobně důvodem poklesu cest do Moskvy nebo Paříže.

Průměrná cena letenek podle Orbixu dosahovala necelých 11 tisíc korun včetně letištních poplatků, meziročně tak byla o 1,27 procenta nižší. Trend snižování nákladů na služební cesty trvá již několik let a projevuje se především přesunem cestujících z vyšších tříd do ekonomické třídy a vyšším využíváním nízkonákladových dopravců. Zároveň s tím firmy ale stále častěji na cesty vysílají kromě managementu i další zaměstnance, například techniky, montéry a další provozní odborníky.

Newsletter