Průzkum: Téměř 30 pct Čechů banku nikdy nezměnilo ani to neplánuje

Banku nikdy nezměnilo a ani změnit neplánuje 28 procent Čechů. Většinou jde o konzervativní klienty, kteří si účet sjednali standardně na pobočce a jsou u banky osm a více let. Spokojeno se službami své banky je ale jenom 68 procent z nich. Vyplývá to z průzkumu mezi 1200 respondenty, který provedl portál Ušetřeno.cz.

Jako důvod, proč tito klienti banku nikdy nezměnili, uvádějí lenost i nechuť a nedostatek času změnu řešit. Jen deset procent klientů plánuje přejít k jinému peněžnímu ústavu, 62 procent klientů banku již změnilo.

Z lidí, kteří banku již změnili, tak 57 procent učinilo maximálně jednou, 30 procent dvakrát a 13 procent vícekrát. Od nové banky Češi požadují především nízké nebo nulové poplatky za vedení účtu. Jejich výši uvedly jako klíčový faktor při rozhodování téměř tři čtvrtiny všech dotázaných. Polovina z nich vzala v potaz také výši poplatků za výběry z bankomatů, příchozí a odchozí platby a další služby. Poměrně důležité je pro Čechy také přehledné internetové bankovnictví (40 procent).

Novou banku si více než 52 procent respondentů vybírá na základě informací dostupných na internetu, i když významnou roli hraje i doporučení od přátel a rodiny (38 procent dotázaných). Osobně na pobočku se pak pro další informace vypraví pouze čtvrtina lidí.

Při výběru běžného účtu se Češi zajímají i o výhodnost dalších produktů banky, jako jsou půjčka, spořicí účet či hypotéka. Jejich ceny si předem zjistí tři čtvrtiny z nich. Spořicí účet si pak 41 procent lidí založí rovnou společně s běžným účtem.

Newsletter