Euro umazává proti dolaru část včerejších ztrát a posouvá se nad 1,1640 EURUSD: Měny regionu mírně sílí. Koruna se po včerejším oslabení obchoduje nad 25,60 za euro, je tedy nejslabší od července.

Průzkum: Třetina Čechů na webu vyhledává zdravější produkty

Ekologický trend nakupování se už projevuje také na internetu. Až 34 procent zákazníků při nákupu vyhledává zdravější produkty bez chemikálií šetrné k přírodě. 30 procent dotazovaných vyhledává místo zahraničních značek ty české, lokální. A téměř 90 procent nakupujících a vždy sleduje složení a materiál, ze kterého je zboží vyrobené. Vyplývá to z průzkumu e-shopu VEMZU.cz, na který odpovídala tisícovka respondentů.

Podle 88 procent zákazníků se také mění k lepšímu celkové vnímání módy a designu u Čechů. Přesto si ale dvě třetiny myslí, že vytříbený vkus má v Česku jen úzká skupina lidí.

„Zákazníci už mnohem více zjišťují složení a původ zboží, které kupují. Starají se také o recyklovatelné obaly a celkově více přemýšlejí o dopadu na životní prostředí. Mají rádi zajímavé značky s příběhem, které tyto požadavky splňují. Je to třeba kosmetika Stop water while using me, která nabádá k šetrné spotřebě vody, nebo mýdla Mylo balená do recyklovatelného papíru,“ říká produktová manažerka e-shopu VEMZU.cz Simona Harvišová.

Při koupi se zákazníci nechávají ovlivňovat několika faktory. Pro většinu z nich je rozhodující kvalita zboží, následuje cena a potom rychlost doručení. Výrobky, které jsou skladem, preferuje 43 procent nakupujících, 31 procent si na zboží počká maximálně týden. Pokud jsou se službami a zbožím spokojeni, na e-shopu nakupují pravidelně.

Nakupování na módních e-shopech zůstává doménou žen. Ty také uvádějí, že je zajímají zahraniční trendy, aby se udržely na aktuální módní vlně. Sledují proto nabídky e-shopů, a to českých i zahraničních, neboť ty podle nich rychleji reagují na aktuální trendy než kamenné prodejny.

 „Lidé u nás začínají mít vkus, nespokojí se s nudným a obyčejným zbožím. Mladí sledují módní trendy na zahraničních webech a vyžadují, aby zboží bylo dostupné i v ČR s co nejmenším časovým zpožděním. Proto se také stále častěji uchylují k nákupu na online,“ říká Bibková.

E-shop VEMZU.cz vznikl loni v říjnu, zaměřuje se na módu, kosmetiku, design a bytové doplňky. Letos pánuje tržby 25 milionů korun, jeho prodeje rostou měsíčně v průměru o 55 procent. Nakupuje na něm už přes 8 000 zákazníků a na sociálních sítích nasbíral více než 20 000 fanoušků a sledujících.

Newsletter