Dolar smazal zisky v dolarovém indexu i proti euru. K silnější společné měně přispěla například německá čísla o inflaci, která meziročně překonala konsensus trhu. Měny regionu postupně obrací do zisku. Koruna se obchoduje zpět pod 26,10 za euro.

Průzkum: Zaměstnanci v kancelářích trpí svalovou imobilitou

Lidé, kteří tráví většinu své pracovní doby v kancelářích u počítače, jsou vystaveni zhoršení fyzické kondice. S jejich sedavým zaměstnáním se pojí zejména ochabnutí a zkracování svalů. Kombinace špatného sezení, nedostatku pohybu i protažení omezuje dle průzkumu nejvíce základní funkci bedro-kyčlo-stehenních svalů, přitahovačů stehen a ramenních kloubů. Kancelářští pracovníci tak nedokážou správně provést ani velmi jednoduché protahovací či posilovací cviky. Dysfunkce zmíněných svalových soustav má však velmi silný vliv na jejich stabilizační systém, držení těla nebo dokonce dýchání. Zaměstnavatelé však v přístupu k zaměstnancům tento problém zatím příliš neakcentují. 

Zvládnete těchto 10 jednoduchých cviků?

Dotknout se při sezení na židli se zavřenými ústy bradou hrudní kosti, spojit ruce za zády do kříže nebo přitáhnout ve vzpřímené poloze koleno k břichu. Tyto cviky se zdají být poměrně jednoduchým základem běžného protažení. Velká část z nich však dělá zaměstnancům, kteří většinu pracovní doby prosedí u počítače, velký problém.

„Více jak třetina zaměstnanců od počítačů nedokáže přitáhnout nohy k tělu nebo pokrčit ve vzpřímené poloze nohu v kyčli a vytočit ji do strany. Přitom se jedná o poměrně základní pohyby, které by naše tělo mělo zvládnout. Svalstvo ale častým sezením oslabuje, což se nemusí projevit na našem vzhledu, ale spíše na zdravotním stavu. Ochablé svaly totiž nedrží tělo tak, jak by měly, a dochází k nerovnoměrnému zatěžování kloubů a páteře, které generují bolest,“ vysvětluje Michaela Číhalíková z projektu Firma v pohybu, který zahájila letos v květnu společnost Edenred. Ten se snaží zaměstnance přimět k tomu, aby si na webu udělali sami základní online diagnostiku vlastní kondice v podobě 10 cviků, a následně využili individuálních rad, které jsou jim na základě vyhodnocení poskytnuty pro zlepšení. 

Newsletter