Qerko a Mattoni 1873 navázaly spolupráci. Síť zařízení, ve kterých lze platit QR kódem rovnou od stolu, se tím rozšíří o několik stovek podniků

Společnost Mattoni 1873 podporuje nové trendy v gastronomii. Proto se rozhodla podpořit digitální aplikaci Qerko. Na začátek letošní letní sezony připravují společnou akci a další budou následovat.

Skupina Mattoni 1873, jeden z nejvýraznějších výrobců a distributorů nealko nápojů, letos v březnu podepsala rámcovou smlouvu o spolupráci s tuzemským startupem Qerko. Aplikace Qerko umožňuje platit útratu v restauracích tím nejjednodušším způsobem na světě – naskenováním QR kódu umístěného na stole podniku.

„Technologie Qerka lidem umožňuje bezdotykové zaplacení i objednání mobilem, a tím ještě více vylepšuje zážitek z návštěvy podniku. Obsluze, která vždy byla a také nadále bude nepostradatelnou součástí restaurace, tak poskytuje více času na samotný servis, ale například i ulehčuje rozpočítávání útraty jednotlivých hostů u stolu. Číšníci jednotlivé objednávky přiřazují ke konkrétnímu stolu, na kterém je umístěn QR kód. Zaplatit lze pouhým přiložením chytrého telefonu a načtením kódu. Útratu můžete zaplatit za všechny spolustolovníky, nebo vybrat jen svou část, dát spropitné a jedním stisknutím vše potvrdit. Hlavní výhodou celého konceptu je úspora času pro personál i pro zákazníky, kteří nemusí čekat na placení. Během návštěvy podniku mají zákazníci v aplikaci průběžný přehled o své útratě a navíc se díky bezhotovostní platbě eliminují i rizika spojená s nedávnou pandemií covidu-19,“ shrnuje výhody Qerka Lukáš Kovač, zakladatel a CEO.

Hosté nejsou k využívání aplikace nuceni. Qerko je „jen“ jedna z možností určená lidem, kteří preferují bezkontaktní platbu. Každý návštěvník má stále možnost objednávat si a platit u obsluhy, nicméně přes Qerko lze zaplatit nejširším spektrem platebních možností. Zákazníci mohou využívat uložené platební nebo stravenkové karty, Apple Pay a Google Pay, nebo také odloženou platbu mallPay.

„Společnost Mattoni 1873 je tradičním partnerem české gastronomie a inovace nám rozhodně nejsou cizí. Spojení se společností Qerko a jejím inovativním způsobem platby nám dává smysl a věříme, že tato služba bude přínosem jak pro provozovatele restaurací, tak pro jejich hosty,“ říká Pavel Fuksa, obchodní ředitel HORECA.

Mattoni 1873 letos plánuje nabídnout službu do stovek vybraných podniků, do kterých dodává své produkty. Qerko nabízí možnost nejen bezkontaktně platit, ale v mnoha restauracích zapojených do programu si lze přímo v aplikaci objednat z jídelního lístku. To se výtečně hodí zejména ve špičkách přes obědy nebo na zahrádkách, kde si lidé musí objednávat u okének. „Aplikace zrychluje a zjednodušuje provoz restaurace od samotného objednání přes doobjednávání až po platbu, a tím prokazatelně zvyšuje spokojenost hosta. Když si člověk zapomene něco objednat, má možnost to okamžitě napravit pomocí jediného kliknutí. Obsluha tím získává digitálního pomocníka, má volnější ruce a zákazníkům se může věnovat intenzivněji,“ shrnuje Kovač.

Do budoucna se nabízí celá řada benefitů plynoucích z této spolupráce. Vedle možného zjednodušení práce s vratnými obaly při recyklaci to jsou třeba i marketingové incentivy, z nichž vytěží na jedné straně samotné podniky, v kterých bude možné Qerkem zaplatit, ale také koncoví uživatelé, kteří získají řadu benefitů v podobě jednoduchého placení. Díky funkčním a jednoduše aplikovatelným věrnostním programům lze také získat „něco navíc“.

Spolu s Qerkem chystá Mattoni 1873 do budoucna kromě představení služby v podnicích, do kterých dodává své produkty, i řadu akcí na podporu prodeje v kontextu využívání této fintechové služby.

„Navázání spolupráce mě nesmírně těší a jsem přesvědčený, že Mattoni tímto krokem jen potvrzuje svou pověst inovátora v oblasti HOREKA. Placení přes QR kódy bude do budoucna jednoznačným trendem gastrosegmentu. Šetří čas nejen hostům, ale i restauracím, a to je právě v době obědů k nezaplacení,“ doplňuje CEO Qerka Lukáš Kovač.

Aplikace Qerko přináší řadu výhod i pro personál restaurací. „Naše data ukazují, že při placení přes aplikaci se obsluze zvýšilo spropitné až o 40 %Hosté dávají dýška přímo přes aplikaci, takže nemusí nikde po kapsách lovit drobné. Navíc Qerko nabízíme jen těm podnikům, u kterých máme jistotu, že spropitné skutečně půjde personálu. Naše dosavadní zkušenosti ukazují, že tam, kde se aplikace používá, si obsluha na place přijde na větší dýška než při běžném placení,“ dodává Lukáš Kovač.

Aplikaci aktuálně využívá zhruba 900 tuzemských restaurací a hospod. Opakovaně se k ní vrací až 60 procent jejích uživatelů. Ti, co mají Apple nebo Android, mohou platit bez registrace, a sice pomocí funkcionalit App Clip a Apple Pay nebo Instant Apps a Google Pay. Případně novým uživatelům stačí, aby si stáhli Qerko do svého chytrého telefonu a nahráli svou platební kartu.

Qerko je jedním z projektů spadajících do konceptu „Chytré restaurace“ investiční skupiny Miton. Jeho cílem je inovativními prostředky pomáhat podnikům v segmentu hospitality více prosperovat a pečovat o své hosty. „Věříme, že když restaurace budou využívat chytrá a digitální řešení, mohou vydělat více peněz a zefektivnit své fungování,“ říká Milan Zemánek ze skupiny Miton.

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné dohromady, či zvlášť a poprosím vás k pokladně. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž by bylo narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují rovnou do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

Mattoni 1873 je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími do roku 1873 a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale. Své produkty Mattoni 1873 vyváží do téměř 20 zemí světa a vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a Srbsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde skupina operuje, zaměstnává na 3 200 zaměstnanců.

Newsletter