Ralph Lauren zruší 50 prodejen a osm procent pracovní míst

Americká oděvní společnost Ralph Lauren zruší zhruba 1200 pracovních míst, tedy asi osm procent celkového počtu, a uzavře 50 prodejen. Dnešní oznámení firmy je prvním významným krokem jejího nového šéfa Stefana Larssona, který loni v listopadu vystřídal v nejvyšší výkonné funkci zakladatele Ralpha Laurena. Společnost chce v rámci restrukturalizace snížit náklady a obnovit růst prodeje.

Počet uzavíraných prodejen odpovídá zhruba desetině celkového počtu míst, které firma sama provozuje. Společnost se hodlá zaměřit na tři své hlavní a nejprodávanější značky – luxusní Ralph Lauren a levnější Polo a Lauren. Chce také urychlit proces uvádění nových produktů na trh, uvedla firma podle agentury Reuters.

Ralph Lauren podobně jako některé jiné luxusní módní značky se musí vyrovnávat se slabými výdaji na luxusní zboží a doplňky. Tyto značky se také dostávají pod stále silnější tlak levnější konkurence řetězců jako H&M nebo Zara, které uvádějí nové oděvy na trh podstatně rychleji. Firma dnes uvedla, že chce zkrátit tento proces z dosavadních 15 měsíců na devět.

Firma jmenovala Larssona výkonným šéfem v naději, že zopakuje úspěch s oživením prodeje značky Old Navy v rámci společnosti Gap. Larsson předtím pracoval asi 15 let pro švédskou H&M, jejíž tržby za tu dobu vzrostly ze tří miliard na 17 miliard dolarů (404 miliard Kč).

Tržby Ralph Lauren zaznamenaly pokles každé čtvrtletí posledního finančního roku. Za celý rok klesly o téměř tři procenta.

Firma měla na počátku dubna 493 vlastních prodejen. Na plný úvazek zaměstnávala 15.000 lidí.

Newsletter