Výnos desetiletého amerického dluhopisu ochráněného o inflaci, tzv. TIPS, klesl pod -1,13 %. Dolar nehledě na to posiluje proti euru pod 1,1800 EURUSD. Procyklické měny oslabují, výprodejní tlak pozorujeme i u měn regionu. Koruna oslabuje nad 25,70 za euro.

Realitní trh je černobílý. Realitky buď krachují, nebo nestíhají

Poptávka po nemovitostech stále roste a nabízených nemovitostí je málo. Tento výkyv na realitním trhu, který trvá již delší dobu, má dopad i na realitní zprostředkovatele. Jenže chybí střed. Někteří mají nabídky a daří se jim vše rychle prodat, jiným se nabídky naopak právě nehrnou. Je to vedlejší efekt přehřátého trhu s nemovitostmi.

Před 10 lety po krizi byla nabídka téměř pěti násobně větší, než je dnes. Na realitních serverech bylo přes 280 000 nabídek nemovitostí, dnes stěží dosahujeme 65 000 v agregátních číslech. Z naší komunikace s realitními kancelářemi vyplývá, že pokud se do nabídky dostane zajímavá nemovitost, tak se nedostane ani na veřejný trh. Realitní kanceláře disponují seznamy zájemců o nemovitosti vyloženě ve frontách. Za úspěšnou realitní kancelář se dnes dá považovat ta, která prostě umí „nabrat„,“ vysvětluje Tomáš Urbánek z realitního portálu RealityMat.cz.

Metody jsou různé. Ze statistik vyplývá, že ta realitní kancelář, která se vydala cestou nových technologií, jako jsou video a virtuálníprohlídky, nebo přímo pracují s Matterportem, nemají žádný problém s novými klienty.

Pro toho, kdo chce prodat bezpečně svou nemovitost skrze realitní kancelář, je důležité, aby do prodeje nemovitosti daná RK dala všechno a přizpůsobila se například aktuální digitalizaci. U prodávajících jsou tedy v kurzu realitní kanceláře, které vytváří homestaging, 3D skenují nemovitost, při focení dosvětlují, zřizují webové stránky prodávané nemovitosti a exportují na nejnavštěvovanější servery. Kombinací těchto důležitých nástrojů se oddělují úspěšné realitky od těch méně úspěšných,“ uvádí Urbánek.

Důležité je, se přizpůsobit

Ve Videobydlení pomáháme realitním kancelářím jít s dobou formou OMNI Channel marketingu. Jedná se o nástroje budování zpětných odkazů (link building), pomoc při vylepšování celkového SEO a zveřejňování kvalitních PR článků v blogu. Kombinací těchto faktorů dochází k úspěchům na všech frontách,“ doplňuje Kryštof Kubajko z realitního portálu Videobydleni.cz.

Newsletter