Retailys sdílí své zkušenosti s e-commerce expanzí

Zástupci společnosti Retailys se účastnili konference Digitalizace maloobchodu a jak chytře na ni, pořádané v prostorách MAKRO Akademie v Praze. Akce se konala pod záštitou Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR jako jedna z řady konferencí na různá byznysová témata v rámci projektu Rok digitálního podnikání 2019. Ten má za cíl pomoci malým a středním firmám digitalizovat jejich produkty a služby, což je v dnešní době stěžejní záležitost pro zvýšení produktivity a udržení konkurenceschopnosti firem.

Jak napovídá samotný název, konference byla zaměřena na možnosti využití digitální technologie v malých firmách. „Vzhledem k tomu, že je naše společnost orientovaná zejména na podniky malé a střední velikosti, a navíc jsme členy AMSP ČR, nemohli jsme na konferenci s touto tématikou chybět. V naší prezentaci jsme se věnovali hlavně online expanzi, kterou v oblasti e-commerce vnímáme jako jednu z nejdůležitějších a možná zlomových záležitostí, které budou rozhodovat o úspěchu a neúspěchu, respektive přežití tuzemských e-shopů,“ shrnuje důvody účasti na konferenci e-commerce konzultant společnosti Retailys Dušan Makrlík.

„Toto nám potvrdila většina společností, se kterými jsme se setkali na nedávném e-commerce veletrhu Czech Online Expo 2019. Osobně se této akce účastním pravidelně, a můžu tak porovnat radikální změnu v přemýšlení majitelů e-shopů. Zatímco minulý rok v naší e-commerce platformě umožňující expanzi vidělo smysl pouze několik zájemců, letos zájem o naše řešení extrémně vzrostl. To vnímám jako výrazný krok kupředu pro celou českou e-commerce, protože ve srovnání s Asií, která je podle mě oproti Evropě v této oblasti více vyspělá, je využívání systémů pro správu online byznysu naprosto běžné,“ doplňuje Petr Heller, CEO společnosti, která má jednu ze svých poboček v asijském Singapuru.

Kromě budoucnosti internetového prodeje si účastníci poslechli přednášky na množství témat, například jak vypadá chytrá prodejna, co je chytrý regál, jaké jsou spotřebitelské trendy či jaké interaktivní prvky lze využít v malých prodejnách. Mezi přednášejícími se objevili zástupci předních českých firem jako například ČSOB, Mastercard ČR, MAKRO ČR i Microsoft, o využití digitalizace ve svůj prospěch pak hovořila generální ředitelka AMSP ČR, paní Eva Svobodová.

„Bylo skvělé mít možnost prezentovat početnému publiku českých podnikatelů naše zkušenosti s internetovým prodejem v ČR i zahraničí. Naší Retailys platformu již využívá množství firem v ČR i v zahraničí, hovořil jsem proto i o konkrétních příkladech úspěšné online expanze a věřím, že naše prezentace podpořila celkovou myšlenku konference, že se správnými nástroji a znalostmi se není třeba digitalizace podnikání bát,“ shrnul své dojmy Dušan Makrlík.

O Retailys.com
Retailys je původem česká společnost zabývající se vývojem stejnojmenného informačního systému, e-commerce platformy Retailys, sloužící k usnadnění expanze internetových obchodů. Ta spočívá v možnosti spravovat účty na globálních tržištích stejně snadno jako vytvářet plně lokalizované e-shopy určené pro konkrétní trhy s podporou lokálních měn, jazyků či platebních metod, a to vše v jedné administraci. V Evropě je aktivní vedle České republiky v Německu a Anglii, kde také sídlí jedna z poboček společnosti. Svoje aktivity má i v Asii, kdy v polovině roku 2018 založila pobočku v Singapuru, spolupracuje s partnerem v Číně a připravuje otevření dalších kanceláří v Indii a USA.

Newsletter