Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Řetězec Bageterie Boulevard expanduje do německých Drážďan

Tuzemský řetězec rychlého občerstvení Bageterie Boulevard (BB) otevře ve druhé polovině října svou první restauraci v německých Drážďanech. V příštím roce by firma chtěla expandovat do Berlína a Lipska, uvedla dnes v tiskové zprávě. Již nyní kromě České republiky má pobočky na Slovensku a ve Spojených arabských emirátech. Loni otevřela firma také osm poboček v ČR. Nyní jich provozuje 28, z toho 21 je franšíz.

„Po Německu pokukujeme už dlouho a věříme, že nastal ten správný okamžik. Otevření pobočky v Drážďanech není zcela náhodné. Město je velmi blízko českých hranic a pro start je to ideální lokalita,“ uvedla manažerka pro franšízu a expanzi BB Markéta Krejčíková. První jednotky si chce firma otevřít sama, následně by je chtěla předat franšízantům.

BB loni podle výroční zprávy Crocodille ČR, pod kterou řetězec spadá, utržily 369 milionů korun, meziročně jejich tržby tak vzrostly o 29 procent. „Tento údaj má však velmi orientační vypovídající hodnotu, neboť většina provozoven BB jsou operované dalšími nezávislými franšízovými partnery,“ dodává výroční zpráva. Crocodille tak poskytuje partnerům pouze suroviny a část servisní podpory.

Výrobce baget Crocodille loni prodal 22,8 milionu výrobků, meziročně o osm procent více. Zisk mu však klesl o zhruba 13 procent na 12,7 milionu korun. Tržby firmě v ČR i v zahraničí stouply o sedm procent na 902,1 milionu korun.

Podle webových stránek firma zaměstnává přes 700 lidí. Bagety vyrábí v Žiželicích nad Cidlinou, má pět distribučních center ve třech zemích.

Firma vznikla v 90. letech minulého století, její první výrobky se jmenovaly Žižkovské bagety. Jednatelem společnosti je Petr Cichoň, který začínal v létě 1990 kariéru prodejem baget turistům na Malé Straně.

Newsletter