Evropské akcie padají, futures amerických rostou. Výnosy rostou na obou stranách Atlanitku, Dolar po krátkém zpevnění k 1,600 za euro obrátil do ztráty. Koruna v zisku pod 25,30 za euro.

RIM CZ: Bezpečná kancelář budoucnosti. I ta domácí

Zvykli jsme si na otevřené prostory pro desítky zaměstnanců, na společné relaxační zóny i na konferenční místo s neformálním nábytkem. Většině zaměstnancům nyní firmy nařídily povinný home office, v některých případech to ale bohužel není možné. Jak se postarat o bezpečí těch, kteří pracují v kancelářích, a přitom neubírat firemnímu prostředí na otevřenosti a svobodě? Využitím moderních materiálů i vybavení. Tento měsíc navíc RIM CZ představuje i novinky pro domácí pracovny.

Velkým tématem v prevenci šíření virů je a bude hygiena prostor. Už dnes se stalo běžným vybavit kanceláře stojany s dezinfekcí, pravidelně čistit prostory nejen mechanicky, ale také ozónovými čističi nebo vybavit pracoviště stanovišti pro častější mytí rukou.

„Spolu s požadavky na čistější prostředí proto přichází do kanceláří také nové materiály, které jsou omyvatelné nebo snadno udržovatelné. Kůže, koženka, plastové materiály, kovové a dřevěné podnože, patří k povrchům, které lze snadno, rychle a pravidelně udržovat,“ popisuje aktuální trend Michal Hotmar z RIM CZ, news.rim.cz.

Otevřené prostory bezpečně

Když se v první polovině 20. století usadili první úředníci u dlouhých stolů, mluvilo se o stírání pracovních rozdílů a větší efektivitě kolektivu. Od těch dob prošel koncept open-space neboli otevřených kanceláří mnoha proměnami. Od kójí oddělených tenkými paravány přes pracovní stoly

v dlouhých řadách až po ostrůvky pracovních stolů rozmístěných v prostoru a doplněných neformálním posezením. „Stoletý vývoj otevřeného prostoru pro práci a sdílení nápadů může pokračovat i po období pandemie, přijme-li nové standardy pro bezpečnější práci. Mezi ně bude patřit pečlivější rozdělení týmů, členění prostoru dělícími stěnami, vybavení křesel a sedaček prostorovými clonami, oddělením prostor pro návštěvníky a zaměstnance nebo pečlivější dodržování rozestupů při práci,“ míní Michal Hotmar z RIM CZ.

Týmová práce na dálku

V prvním pololetí roku 2020 zaznamenaly online služby pro týmovou práci raketový nárůst. S pomocí mnoha nástrojů, videokonferencí a sdílených úložišť je možné přesunout velkou část týmové práce do online prostředí. To sebou ovšem nese požadavek na zkvalitnění domácích pracovišť.

V běžném pracovním dni člověk prosedí až 15 hodin. Sedíme u jídla, v práci, v autě, v kavárně, v kině i doma na gauči. Myslete na to, až budete vybavovat svou domácí kancelář. Ergonomie v pracovním prostředí je téma, kterému se v RIM CZ věnují prakticky od té chvíle, kdy vyrobili první kancelářskou židli. S přesunutím části pracovní doby do domácích kanceláří je dobré zamyslet se nad tím, jak ergonomicky přizpůsobit domov pro pracovní podmínky.

Co určitě nedělat podle odborníků z RIM CZ a jaké jsou nejčastější chyby?

– sezení na tvrdých židlích k jídelnímu stolu

– práce z křesla nebo gauče

– práce u stolu v nesprávné výšce

– zřídkavé střídání pozic sezení

Na co se v domácích kancelářích zaměřit?

– správně nastavená výška stolu

– ergonomická židle s dynamickým sezením

– monitor nastavený ve správné výšce i vzdálenosti

– střídání sezení s prací ve stoje

– pravidelné přestávky

5 základů ergonomické kanceláře

  1. Výška stolu – optimální výška desky by se měla pohybovat od 72 do 78 centimetrů, výšku vždy volte tak, aby lokty svíraly pravý úhel a deska stolu netlačila do předloktí.
  2. Hloubka desky stolu – na stole by mělo být dostatek místa pro monitor i klávesnici. Myslete na to, že vzdálenost obrazovky od obličeje by měla být od 50 do 70 centimetrů a hloubku pracovní desky tomu přizpůsobte. Její rozměr by se měl pohybovat od 80 do 100 centimetrů.
  3. Monitor – abyste se nehrbili a k počítači se nemuseli sklánět, horní okraj obrazovky byste měli mít ve výšce očí.
  4. Poloha kloubů – abyste předešli zánětům karpálních tunelů nebo poruchám oběhového systému, zvažte podpěrky pro klouby. Pro správné uchopení myši bude stačit gelová podložka, pro nohy zase slouží ergonomická opěrka chodidel, která zajistí správný úhel kolen.
  5. Plně nastavitelná židle – alfou i omegou ergonomické kanceláře je správně vybraná židle. Měla by umožňovat dynamické sezení, přizpůsobit se pohybům těla a podepřít páteř na správných místech.

RIM CZ přichází s několika novinkami pro domácí pracovny, které spadají především do kategorie soft seating neboli měkkého sezení. Reaguje tak na aktuální trendy kancelářského vybavení, domácích pracoven a chování spotřebitelů během současné situace. V rámci svých novinek přináší RIM CZ novou kancelářskou židli MUUNA, sedací systém ORGANIX a třetí generaci modulární sedačky MODULAR.

PRODUKTOVÉ TIPY:

Kancelářská židle MUUNA

Od jiných kancelářských židlí se liší na první pohled tím, že jí nejsou vidět žádné ovládací prvky. Zároveň je pečlivě začalouněná a vybavená novou SELF 1C mechanikou, která veškeré nastavení připraví sama. „Nový typ kancelářské židle, která ideálně zapadne i do home office. Vyniká skrytou samonastavitelnou mechanikou. Je to židle na hranici měkkého sezení a kancelářské židle,“ přibližuje Michal Hotmar z RIM CZ, news.rim.cz. Z dílny italských designérů Massima Costaglii a Guilia Mazzantiho.

ORGANIX

Kolekce křesla a dvou sedaček atypických rozměrů. ORGANIX se vyznačuje svým pohodlím a organickými tvary, které slouží k načerpání nové energie i během obchodních schůzek. Kolekci navrhl rakouský designér Kai Stania.

Společnost RIM CZ a.s. vznikla v roce 1991 v Otrokovicích nedaleko Zlína. Zabývá se výrobou kancelářských židlí a nábytku, který podléhá přísným nárokům na ergonomii sezení. Slogan „Pro zdravé sezení“ je podložen intenzivním výzkumem ergonomie a firma se tak snaží kultivovat a ozdravovat kancelářské prostředí firem. Na vývoji produktů spolupracují s českými i zahraničními designéry, jsou držitelem ocenění Red Dot, German Design Award a Good Design za produktový design. Více informací získáte na webu RIM.cz.

Newsletter