Americké trhy jsou dnes otevřené. Obchodování je však zkráceno na dobu od 15:30 do 19:30 našeho času. Dolar drží ztráty proti euru. Procyklické měny v plusu, koruna dosáhla lehkého zisku, poté oslabila nad 26,15 za euro.

Sdílené kanceláře vyhledávají startupy i obří společnosti.

Nové business centrum Regus v pražských Holešovicích potvrdilo oblibu této pražské čtvrti mezi startupy i zavedenými společnostmi. Zatímco většina českého realitního trhu řeší specifika organizace práce generace Y, nová pobočka sdílených servisovaných kanceláří Regus v pražských Holešovicích úspěšně oslovuje o generaci mladší „Zetkaře“. I díky jejich zájmu jsou designové pracovní prostory v ikonickém Rosmarin Business Center velmi slušně zaplněné souběžně s jejich otevřením. 

Právě otevřené business centrum nabízí na více než 1200 m2 plně vybavené kanceláře, zasedací místnosti a coworking s kapacitou 150 pracovních míst. V mixu nájemců zaujímají lidé narození po roce 1995 zhruba třetinový podíl. Podle údajů společnosti Regus jde o nezávislé kolektivy mladých podnikatelů i freelancerů, kteří se pohybují hlavně v oblasti vývoje a aplikací softwarů, zábavního nebo kreativního byznysu. Vždy ale mají blízko k moderním informačním a komunikačním technologiím. „Snad i proto tvoří další významnou část našich klientů velké korporace a byznysmeni střední generace. Vyhovuje jim energie místa a možnost setkávání a konzultace v jednom prostoru. Nezřídka u nás vznikají cenné obchodní vztahy,“ popisuje Karel Pelán, Country Manager Regus Czech & Slovakia.

„Jsme přesvědčeni, že naši klienti budou svědky strmého růstu této čtvrti, do které míří nebo zamíří řada věhlasných společností. A ještě dále se rozvine synergie mezi giganty a začínajícími, progresivními týmy nebo jednotlivci,“ myslí si Karel Pelán. Naráží tím i na fakt, že Regus Rosmarin si vybralo jako místo svého působení několik desítek start-upů tvořených zástupci generace Y. Ta je podle sociologů velmi „svérázná“: preferuje vlastní podnikatelské ambice před klasickým zaměstnaneckým poměrem. A právě servisované kanceláře a sdílené coworkingové prostory jsou jednou z možností, jak s nejmladšími profesionály přijít do pracovního kontaktu.

To je také důvodem, proč například velké pracovny a jednací místnosti v novém centru Regus budou využívat i velké korporace. Ty se aktuálně v rámci optimalizace provozních nákladů snaží přesouvat například projektové týmy do externích coworkingových prostor. Změna pracovního prostředí i stylu práce má přinést oživení a nové podněty, občas i v přímé konfrontaci nebo kooperaci s freelancery nebo nezávislými konzultanty.

Nastupující generace podnikavých jedinců naplňuje v centrech Regus jednu ze svých hlavních hodnot – flexibilitu. V centrech Regus si mohou pronajmout jeden den jednotky čtverečných metrů, druhý klidně několik set metrů pro důležitou prezentaci nebo obchodní setkání. Volné jsou i nájemní smlouvy, které lze rychle měnit dle akutní a aktuální potřeby klientů. Jistotou zůstávají technologická a kancelářská zařízení, vybavená kuchyně, připomínající spíše designovou kavárnu, nebo služby recepce.

Nájemci z Rosmarinu oceňují i síť deseti dalších center Regus v České republice. Řada z nich často cestuje a další sdílené kanceláře může kdykoliv využít jako zázemí pro práci nebo jednání.

Změnu systému práce potvrzují i výsledky nedávného průzkumu Regus: více než polovina zaměstnanců (53 %) stráví mimo kancelář, respektive prací na dálku minimálně 2,5 dne v týdnu. Snižuje se přitom obliba home office. Důvodů, proč od ní ustupují pracovníci i zaměstnavatelé, je celá řada. Patří k nim nesoustředěnost, nedostatečná konektivita, ruchy a zvuky domácnosti, neschopnost odlišit pracovní a soukromou část dne či rodina vyžadující pozornost.

O společnosti Regus
Regus je celosvětově největším poskytovatelem pracovních prostor. Vybudovali jsme bezkonkurenční síť kancelářských, coworkingových a jednacích prostor, které využívají firmy po celém světě. Jedná se o globální infrastrukturu, která umožní firmám efektivně využít každé obchodní příležitosti.
Naše síť poskytuje firmám provozní zázemí prakticky kdekoliv bez nutnosti vstupních investic. Outsourcing služeb spojených s provozem kanceláří se projeví na úsporách nákladů okamžitě.
Tato síť je nejen prostředím, které pomáhá zvyšovat efektivitu práce, ale zároveň umožňuje navazování nových kontaktů v rámci komunity čítající 1,5 miliónu profesionálů ve 3000 center v 1000 měst ve více než 100 zemích světa.

 

Newsletter