Česká sklárna Moser otevřela již druhý monobrandový obchod v Asii. Po čínské Šanghaji v březnu slavnostně zahájila prodej také v japonském Tokiu. Asijské trhy jsou pro sklárnu tradičně velmi silné, oblíbené jsou zde především rytiny a malované poháry. Moser v současné době exportuje již téměř polovinu své výroby, klíčovým trhem je nejen Asie, ale také USA, Rusko a Velká Británie.
Nový monobrandový obchod se nachází v japonském hlavním městě v Imperial Hotel Plaza Tokyo ve společnosti světových značek jako je například Escada, kosmetický salón parfumerie Guerlain nebo pařížský butik Leonard. Návštěvníkům nákupní galerie jednoho z nejstarších tokijských hotelů nabízí širokou škálu křišťálových nápojových sad a interiérové doplňky, jako jsou křišťálové vázy, umělecké rytiny a křišťálové dárky.
„Asijský trh má velmi zajímavá specifika. Například limitované edice uměleckých rytin jsou zde považovány za skvosty a zájem o ně je velký, což je na jiných trzích spíše výjimečné,“ vysvětluje František Schneider, ředitel sklárny Moser. Zákazníci si mohou vybrat jak z nejnovějších designových variací, tak z tradičních provedení, která jsou součástí dědictví Moser. Sklárna očekává v prvním roce od otevření tokijské prodejny prodej v hodnotě 20 milionů korun.
Moser v současnosti prodává do 40 zemí světa 44 % celkové produkce sklárny a je zastoupen luxusních obchodních domech světových metropolí. Monobrandové prodejny jsou nicméně specialitou spíše asijských trhů. „Dalším důvodem otevření prodejní galerie v Japonsku jsou jeho exkluzivní zákazníci se svou sofistikovanou chutí, kteří ocení jedinečnost křišťálového skla Moser,“ uzavírá Schneider.