Skupina 21st Century získá většinu v médiích National Geographic

Americká mediální skupina 21st Century Fox získá většinový podíl v časopisu National Geographic a v dalších mediálních aktivitách neziskové organizace National Geographic Society. Stane se tak rozšířením společného podniku, který firmy mají. Dlouhodobě neziskový časopis se tak přesune do sféry zisku, napsala agentura AP.

National Geographic a Fox jsou partnery od roku 1997. Dosud společně provozovaly televizní kanály National Geographic. Strategické partnerství nyní rozšiřují na další mediální aktivity, které zahrnují 127 let starý časopis, knihy a související digitální platformy a sociální média.

Podle dohody, která byla oznámena ve středu, bude 21st Century Fox vlastnit 73 procent v novém společném podniku, který se přejmenuje na National Geographic Partners. Společnosti National Geographic Society bude patřit zbytek.

„Toto rozšířené partnerství… vytváří velké příležitosti a umožní, aby toto podnikání bylo ještě úspěšnější v digitálním prostředí,“ uvedl podle AP výkonný ředitel 21st Century Fox James Murdoch, syn mediálního magnáta Ruperta Murdocha, jehož rodina mediální společnost 21st Century Fox ovládá.

Firmy rovněž oznámily, že Fox vloží 725 milionů dolarů (17,4 miliardy Kč) do dotačního programu společnosti National Geographic Society. Ta bude tak moci zvýšit investice do vědy, výzkumu a vzdělávajících programů na takřka dvojnásobek.

Newsletter