Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Sobotka: Další tři úseky D6 by se měly začít stavět v roce 2017

Výstavba tří dalších úseků dálnice D6 z Karlových Varů do Prahy by mohla začít v roce 2017. Ministerstvo životního prostředí by mělo ještě letos vydat ověřovací stanovisko k posudku vlivu na životní prostředí (EIA), načež bude možné žádat o stavební povolení. Ředitelství silnic a dálnic by zároveň mělo zbývající čas využít k dořešení výkupů pozemků. Na tiskové konferenci v Karlových Varech to dnes řekl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).

V příštím roce by se tak mohl začít stavět obchvat Lubence, obchvat Řevničova a úsek Řevničov – Nové Strašecí. „Ministerstvo dopravy by letos na podzim mělo ministerstvu životního prostředí předat všechny potřebné dokumenty k vydání ověřovacího stanoviska EIA. Ministr Brabec by měl ještě letos to ověřovací stanovisko vydat a pak je možné zažádat o stavební povolení. Pořád platí, že cílem by mělo být zahájit ještě v roce 2017 výstavbu na těchto třech úsecích,“ řekl Sobotka.

Plánované tři úseky D6 o celkové délce 18 kilometrů v srpnu vláda po dohodě s Evropskou komisí zařadila do seznamu staveb, pro něž nebude nutná nová EIA. Nutnost získání nových posudků by stavbu zřejmě na delší dobu zastavila. Cena každého ze dvou zmíněných obchvatů vychází na zhruba 1,5 miliardy Kč, úsek Nové Strašecí – Řevničov bude stát asi 1,2 miliardy Kč.

Chybějící dálnice je přitom dlouhodobě jedním z největších problémů kraje. Celkem zbývá postavit ještě 11 úseků dálnice o celkové délce 77,77 kilometru. Termín dokončení dálnice byl původně stanoven na rok 2029, dlouhodobá jednání Karlovarského kraje s vládou vyústila k posunutí termínu na rok 2025. Tempo budování dálnice lze urychlit díky tomu, že je trasa zařazena do transevropské dopravní sítě TEN-T a na její výstavbu lze v novém programovém období čerpat finanční prostředky z Evropské unie.

Posledním dostavěným úsekem je zatím asi čtyři kilometry dlouhý úsek mezi Lubencem a Bošovem, který se letos podařilo dokončit. Rychlostní silnice byla však s tříletou přestávkou rozestavěna dlouhých pět let. Část dálnice řidiči využívají také přímo v Karlovarském kraji, chybí ale napojení na dálniční síť.

Newsletter