Společnost Leo Express má za sebou první rok v Německu

Společnost Leo Express vyjela ve spolupráci s FlixTrain na německé koleje 24. srpna 2017. Na trase Berlín-Frankfurt-Stuttgart, kterou provozuje společně s FlixTrain, jezdí denně, od čtvrtka do neděle dokonce dvakrát denně s novými lokomotivami.

Leo Express spustil svůj provoz v Německu ve spolupráci s FlixTrain 24. srpna 2017 jako historicky první český osobní železniční dopravce. Zůstává jediným českým dopravcem, který vstoupil na trh mimo Českou a Slovenskou republiku a také druhým největším open-access dopravcem v Německu.

„Naše služby uspokojují poptávku po alternativní, udržitelné a ekologické přepravě. Německo má obrovský liberalizovaný dopravní trh, na kterém se chceme dále rozvíjet a který chceme propojit s tím českým prostřednictvím trasy Praha-Berlín,“ říká CEO Leo Express Peter Köhler.  

Před měsícem Leo Express ve spolupráci s FlixTrain v Německu posílil svou vlakovou flotilu o dvě moderní elektrické lokomotivy Siemens Taurus pro provoz v rychlosti 200 kilometrů v hodině a navýšil kapacitu o 10 vozů. Zároveň začal jezdit trasu Berlín-Frankfurt-Stuttgart denně. Mezi čtvrtkem a nedělí vyjíždějí spoje dokonce dvakrát denně. Leo Express v Německu nadále najímá strojvedoucí, vlakvedoucí, průvodce a dispečery.

Před měsícem se Leo Express stal také prvním soukromým dopravcem v osobní železniční přepravě, který vjel na polské koleje a spojil tak Česko a Polsko. Do budoucna chce společnost propojit české a německé sítě, deklarovala proto provozovat mezinárodní trasu Ex5 Praha – Bad Schandau – Berlín.

Novinky Leo Express u vlakových spojů v Německu:
Stal se druhým největším open-access dopravcem v Německu
Spoj Berlín-Frankfurt-Stuttgart je již měsíc provozován denně, od čtvrtku do neděle vyjíždí dokonce dvakrát denně
Vlaky zastavují ve městech Berlín – Wolfsburg – Göttingen – Kessel – Fulda – Hanau – Frankfurt nad Mohanem – Darmstadt – Weinheim – Heidelberg – Vaihingen – Stuttgart.
Leo Express si pronajal dvě moderní elektrické lokomotivy Siemens ES64-U2 pro navýšení kapacity na trase Berlín – Stuttgart pro rychlost 200 km v hodině
Navýšil svou přepravní kapacitu v Německu o 10 vagonů
Leo Express má zájem provozovat linku Ex5 na trase Praha-Berlín a propojit tak Česko a Německo

Newsletter