Sport v hospodě? Polovina mužů dá za nápoje a jídlo 200 až 500 Kč

Sportovní události, jako je aktuální fotbalové mistrovství světa v Rusku, fanoušci rádi sledují na televizních obrazovkách ve sportbarech a v hospodách. Při té příležitosti je takřka polovina mužů ochotna vydat za nápoje a jídlo 200 až 500 korun a přibližně třetina 100 až 200 korun. Ženy jsou při fandění výrazně střídmější a téměř šest z deseti přiznává nejvýše 200korunovou útratu za večer. Vyplývá to z průzkumu Poštovní spořitelny.

Fotbal, což je nejpopulárnější sportovní odvětví v Česku, se ve svém životě vydalo sledovat přímo do hlediště stadiónu 63 procent Čechů. Lépe je na tom už jen lední hokej, který na vlastní oči vidělo 71 procent dotazovaných. S velkým odstupem pak následují atletika (18 procent) a cyklistika s tenisem (oba sporty 15 procent). Nadpoloviční většina lidí ale sleduje sport nejraději v televizi, a to hlavně z pohodlí domova, ať již sama, z kamarády nebo v rodinné kruhu.

Sportování se aktivně věnuje necelá třetina dotazovaných. Častěji přitom sportují muži, lidé do 44 let, vysokoškolsky vzdělaní a lidé bydlící v hlavním městě. Polovina dotazovaných vnímá sportování jako společenskou událost, z mužů dokonce bezmála 60 procent. Většina sportujících se proto jde po ihned tréninku nebo zápase občerstvit a probrat čerstvé zážitky.

Průzkum realizovala v roce 2018 pro Poštovní spořitelnu agentura STEM/MARK. Výzkumu se zúčastnilo 1509 respondentů ve věku 15 a více let. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje a zkušenosti české veřejnosti v oblasti nakládání s financemi.

Newsletter