Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v září vrátila k růstu

Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v září zvýšila, čímž skončil její tři měsíce trvající pokles. Vyplývá to z dnešní zprávy Evropské komise. Údaje signalizují, že polevily obavy spotřebitelů z negativních hospodářských dopadů červnového referenda, ve kterém se Britové vyslovili pro takzvaný brexit, tedy ochod své země z Evropské unie.

Evropská komise dnes oznámila, že její index spotřebitelské důvěry v eurozóně se v září zvýšil na minus 8,2 bodu ze srpnových minus 8,5 bodu. V celé Evropské unii pak index spotřebitelské důvěry vzrostl dokonce o 1,3 bodu na minus 6,4 bodu.

„Zářijový mírný nárůst spotřebitelské důvěry v eurozóně posiluje názor, že referendum o brexitu alespoň prozatím nemá výraznější dopady na ekonomickou aktivitu v eurozóně,“ řekl agentuře Reuters ekonom Howard Archer ze společnosti IHS Global Insight. „Situace by se mohla změnit v roce 2017, kdy Spojené království pravděpodobně oficiálně zahájí proces odchodu,“ dodal.

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) tento týden snížila odhad letošního růstu ekonomiky eurozóny na 1,5 procenta z dříve předpokládaných 1,6 procenta. Odhad růstu na příští rok OECD zhoršila ještě výrazněji, a to o 0,3 procentního bodu na 1,4 procenta.

Newsletter