Startupy oslaví konec roku v duchu dobročinnosti. Chystají však i vánoční večírky a obdarovávání zaměstnanců

I navzdory nepříznivé pandemické situaci plánuje 64 % startupů uspořádat vánoční večírek. S vlastní organizací akce přitom počítá 98 % z nich. Skoro polovina startupů, které oslavu konce roku pořádají, připravuje večírek ve vlastních kancelářích, 30 % startupů plánuje večírek uskutečnit v restauraci či hudebním klubu a necelých 5 % firem chystá pouze virtuální akci. Vyplývá to z průzkumu StartupJobs, kterého se zúčastnilo 70 českých inovativních firem.

„Vánoční večírky slouží ve firmách také jako možnost probrat úspěchy, stmelit tým a ocenit snahu zaměstnanců, a to je také důvodem, proč je startupy organizují i v letošním nepředvídatelném roce. Z našich dat však vyplývá, že jsou firmy s přípravami spíše opatrnější a neplánují velké akce s účastníky mimo tým. Zhruba 33 % firem, které večírek připravují, plánuje za jeho organizaci zaplatit do 10 000 Kč, dalších 26 % má na večírek vyčleněno mezi 10 a 50 000 Kč a větší akci s rozpočtem nad 100 000 Kč pořádá jen zhruba 23 % firem,“ říká Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Finanční odměny, dárky i příspěvek potřebným

Kromě vánočních večírků plánuje řada firem odměnit své zaměstnance i dalšími způsoby. Zhruba polovina startupů vyplatí svým lidem speciální finanční odměnu, 67 % firem chystá pro zaměstnance také vánoční dárky. K těm přistupují firmy různě – v případě 59 % firem, které dárky pro zaměstnance chystají, jde o fyzické dárky, dalších 15 % startupů rozdá zaměstnancům dárkové poukazy a 13 % plánuje tzv. Secret Santu, kdy si dárky předávají pracovníci vzájemně mezi sebou. Velkým tématem konce letošního roku je ve startupech také dobročinnost.

„Startupy přispívají na dobročinné účely často i v průběhu roku a před Vánoci podporuje dobročinné sbírky velká část z nich. Tento trend vyplývá ze samotné startupové kultury a snahy startupů zlepšit okolní svět k lepšímu. Náš průzkum ukázal, že nějakou formu dobročinnosti na konci letošního roku plánuje více než polovina startupů – konkrétně 58 %. Téměř 49 % z nich vyčlenilo na podporu potřebných 1 000 až 10 000 Kč, dalších 14 % z nich přispěje na dobročinné účely částkou 10 000 až 25 000 Kč a přes 35 % dotázaných má v plánu potřebným odeslat dokonce více než 25 000 Kč,“ dodává Mikschik.

StartupJobs je česká online platforma, která se specializuje na to, aby pomohla startupům nalézt ty správné lidi. Již 20 tisíc lidí zde našlo svou práci snů ve více než 2 200 firmách. Není to ale jen pracovní portál, je to také vstupní brána do tohoto inovativního a neustále se vyvíjejícího prostředí. StartupJobs pomáhá lidem hledat a najít smysluplnou práci a startupům získávat talentované zaměstnance. StartupJobs vnáší inovace také do světa HR – byl mezi prvními, kteří začali efektivně využívat inzerce pracovních pozic na Facebooku a výkonnostního marketingu obecně pro získávání kvalitních kandidátů. Práci zde hledají především ti, kteří preferují moderní pojetí firemní kultury před korporátem a chtějí se podílet na inovativních řešeních, které živé startupové prostředí nabízí.

Newsletter