Storyous: Piccolu zvoní hrana, z nabídek restaurací rychle mizí

Znalcům kávy při tom slovu naskakuje husí kůže, své příznivce si však stále nachází. Piccolo, tedy pojem používaný pro malé espresso, ale z menu českých restaurací a kaváren rychle mizí. Letos ho nabízí jen čtvrtina podniků z těch, které ho měly na lístku ještě před dvěma lety. To znamená 75procentní pokles. Oblibu si naopak získává espresso tonic, který v Česku nabízí stále více podniků. Na základě svých dat to uvádí společnost Storyous.

Piccolo, noční můra všech milovníků kávové kultury, rychle mizí z českých menu. „Loni lidé našli piccolo v nabídce pouhé poloviny podniků z těch, které ho ještě v roce 2017 běžně prodávaly. A letos se dostavil další pokles. Počet podniků, které nyní mají piccolo v menu, tak oproti roku 2017 klesl o 75 procent,” uvádí Igor Třeslín, šéf společnosti Storyous. Firma poskytuje komplexní systémy pro restaurace a zpracovává asi 10 % obratu českého gastra.

Piccolo? Za pár korun

Příjemným bonusem pro milovníky piccola je jeho nízká cena. V průměru za něj utratí 36 korun. „Domníváme se, že to souvisí s tím, kde je piccolo k dostání. Kavárny samozřejmě ví, že žádné piccolo neexistuje, takže ho na menu nemají. Objednat si ho můžete hlavně v podnicích, které se na kávu nezaměřují – do zařízení na její přípravu tak investovaly nižší částky a mohou tak nápoj prodávat levněji,” vysvětluje Třeslín.

Hitem jsou novinky

Zatímco piccolo z menu gastro podniků mizí, stále pevněji se v nich zabydlují populární novinky. „Velkým hitem je espresso tonic, tedy osvěžující kombinace kávy, syceného tonicu a ledu, kterou doplňuje plátek citrusu,” říká Třeslín. Loni byl počet míst, kde tento nápoj nabízí, o polovinu vyšší než v roce 2017. „Letos nebyl nárůst tak strmý, ale nové podniky přibyly,” doplňuje Třeslín. Cena espresso tonic se pohybuje okolo 66 korun.

Své fanoušky si získaly i další moderní kávové drinky, například čokoládové frappé či italská verze naší oblíbené ledové kávy – espresso affogato.

O Storyous:
Společnost Storyous vytváří komplexní restaurační systém. Cílí především na zjednodušení každodenních úkonů spojených s gastronomickým provozem a automatizaci procesů prostřednictvím propojení s dodavateli či účetními a hotelovými systémy. V současnosti zpracovává 10 procent obratu v české gastronomii. Majitelé restaurací mají odkudkoliv přehled o dění v podniku, o stavu skladu nebo například o příjmech a výdajích. Kromě České republiky působí také v Polsku a Španělsku. Cílem společnosti je stát se vedoucím hráčem v oblasti poskytování pokladních systémů pro gastronomii na evropské úrovni.

Newsletter