STRV raketově roste, tržby zvýšilo meziročně o třetinu na 16,1 mil. USD

Technologická společnost STRV, která se zaměřuje na design a vývoj softwarových produktů, má za sebou úspěšný rok 2018, který se nesl v duchu 35procentího růstu obratu. O 187 procent pak vzrostl v meziročním srovnání zisk. Stěžejní součástí byznysu bylo poskytování služeb pro americké klienty, to prvním rokem vedl z pozice CEO Lubo Smid a STRV na těchto projektech utržilo 13,6 milionu dolarů.

Vlastní projekty spadající pod STRV Labs, vedené Davidem Semerádem, přinesly dalších 2,5 milionu dolarů. Zisk (EBITDA) se přiblížil 2,5 milionu dolarů. Rok 2019 by měl pokračovat ve znamení podobného růstu. Tomu dopomůže v loňském roce vybudovaný leadership tým, noví klienti – mezi nimiž je nově významný poskytovatel cloudového úložiště Box –, další personální růst firmy nebo také nová vize přístupu k vývoji digitálních produktů s názvem MWP.

„Počítám, že ani v letošním roce se v STRV nezastavíme. Naše plány jsou samozřejmě postavené na dalším růstu. Nadále se zaměřujeme hlavně na americký trh a také na Londýn, kam jsme expandovali koncem roku 2018. Již nyní vidíme výsledky, které přinesl náš loni posílený leadership tým, a to v podobě nových klientů. Vedle posíleného marketingu a obchodu budeme v letošním roce klást důraz na edukaci klientů, aby se lépe rozhodovali a uspěli jak u svých potenciálních zákazníků, tak u investorů,“ prozrazuje Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

Box, fintech a americká pobočka japonské firmy

Po dřívějších úspěších, kdy STRV začalo pracovat pro významné společnosti Microsoft nebo Tinder, přichází s novým rokem další zvučné jméno do klientského portfolia. Cloudová služba Box založená v roce 2005. Po deseti letech existence a jedenácti investičních kolech firma vstoupila na burzu při valuaci 1,7 miliardy dolarů. Mezi klienty Boxu patří řada významných světových značek, například Coca-Cola, GE nebo Olympus. Dalšími přírůstky jsou dva americké fintech startupy. Meed je první světovou službou na pomezí banky a sociální sítě, Joust poskytuje inteligentní bankovnictví pro freelancery a drobné podnikatele. Posledním přírůstkem je pak americká pobočka japonského gigantu ITOCHU.

WOW namísto Viable. STRV mění přístup k vývoji digitálních produktů

K pozitivním výsledkům pomohl STRV mimo jiné nový přístup k samotnému vývoji digitálních produktů, kterým se společnost vymezuje vůči trendu takzvaného MVP – Minimum Viable Product. Namísto něj se posouvá k MWP – Minimum WOW Product, tedy produkt, který je v době uvedení na trh nejen životaschopný, ale také dodaný ve správný čas, za správnou cenu a v potřebné kvalitě.

„Myšlenka posunu od viable k wow je velmi jednoduchá a odráží současnou situaci na trhu, kdy i kvůli extrémně nízké bariéře přístupu ke kapitálu denně přibývá 10 000 digitálních produktů, většinou v pochybné kvalitě. Zákazníci i investoři už jsou kvantitou přesycení a očekávají podstatně vyšší kvalitu. Tu viable z podstaty věci nemůže nabídnout. Proto jsme v STRV změnili přístup k tvorbě digitálních produktů, a i když na rychlosti stále záleží, jdeme primárně po poctivém strategickém přístupu a kvalitním designu. Díky tomu přinášíme na trh správný produkt ve správnou chvíli a za správné peníze. Přirozeně se pak dostáváme ke klientům a zakázkám s vyšší přidanou hodnotou i rozpočtem a místo snadno nahraditelného dodavatele se stáváme strategickým partnerem,“ říká Milan Šemelák, Head of Strategy v STRV.

Více prostoru pro další růst

Již v březnu otevře STRV další část kanceláří, které si v roce 2016 pronajala v budově River Garden a dosud tyto prostory pronajímala jiným společnostem. STRV se tak nastěhuje do dalšího bloku třetího patra a společně se sedmým patrem, kde je umístěna posilovna a odpočinková zóna, párty terasa a Scrollbar, obsadí firma 4 tisíce metrů čtverečních.

Více o STRV
STRV je technologická společnost se zaměřením na design a vývoj softwarových produktů. Její know-how využívají klienti od startupů po firmy z žebříčku Fortune 500, převážně v USA. Při tvorbě softwarových řešení staví STRV svou práci na přímočaré filozofii vytváření nových obchodních příležitostí prostřednictvím kombinace zapojení moderních technologií a motivovaného týmu, který šlape jako hodinky. Od založení v roce 2004 uvedla společnost na trh stovky aplikací a řešení pro klienty Microsoft, Tinder nebo Hallmark. V roce 2017 zařadili Deloitte a noviny Financial Times společnost STRV mezi nejrychleji rostoucí evropské firmy. CEO společnosti je od počátku roku 2018 její spoluzakladatel Lubo Smid.

Newsletter