Dolarový index oslabil zpět pod 92 bodů. Euro po včerejším výprodeji po dosažení 1,2000 EURUSD nabírá další zisky. Koruna po pondělním oslabení drží hodnoty nad 26,20 za euro. Nad očekávání lepší revize HDP za 3Q neměla výraznější vliv.

Studie: Bohatství není hnací silou prosperity, tou je spokojený život a zdraví

Studie o vztahu mezi finančními službami a prosperitou na trzích s vysokým růstem po celém světě odhalila, že definice prosperity lidí je více spojena s finanční bezpečností a klidem mysli než se současným příjmem a bohatstvím.

Tři čtvrtiny lidí na trzích s vysokým růstem neidentifikují bohatství a příjem jako hnací faktor prosperity. Ve skutečnosti tři čtvrtiny lidí s podprůměrným příjmem ve své zemi uvádějí, že se cítí prosperující. Místo toho jsou hlavní hybné síly prosperity spokojené se spokojeným životem, dobrým zdravím pro přátele a rodinu, dobrou a stabilní prací a dostatečnými úsporami do budoucna. Zjistil to výzkum společnosti PayU, divize skupiny Prosus, která se specializuje na fintech a e-platby.

Pouze čtvrtina lidí na trzích s vysokým růstem považuje bohatství za hlavní faktor prosperity, přičemž na Středním východě a v Africe je to 36 % a v Jižní Americe naopak jen 9 %. Zdraví však sjednotilo všechny regiony s vysokým růstem, nejvíce ho řadí mezi hlavní faktory prosperity lidé v Asii, Latinské Americe, Africe a východní Evropě.

Barometr finanční prosperity PayU ukázal, že klíčem k prosperitě lidí je přístup k finančním službám. Studie mezi více než 10 000 spotřebiteli odhalila, že šest z deseti lidí věří, že finanční služby jim pomohly stát se prosperujícími. Devět z deseti lidí dokázalo přímo rozpoznat výhody finančních služeb, počínaje vkladem peněz a převodem peněz až po úsporu a růst svých peněz.

Podle studie je pro lidi snazší identifikovat emoční výhody finančních služeb než praktické výhody. Například 99,5 % lidí bylo schopno rozpoznat emocionální výhodu úspory peněz, jako je klid mysli, ve srovnání s 97,9 %, kteří mohli vidět praktický přínos, jako například schopnost plánovat do budoucna.

Přestože devět z deseti lidí uvádí, že mají přístup k alespoň jedné finanční službě, tři čtvrtiny lidí si myslí, že by jejich vláda měla dělat více pro zlepšení přístupu k finančním službám. V regionech, které vykazují nejvyšší přístup k jedné nebo více finančním službám, konkrétně v Asii a na Středním východě /v Africe, lidé ve skutečnosti projevili vyšší preference, aby jejich vláda udělala více.

„Pochopení toho, jak přístup k finančním službám ovlivňuje prosperitu, nás zavede do srdce lidského chování a přivede nás o krok blíže k budování světa bez finančních hranic, kde každý může prosperovat. Přední světoví představitelé a vlády mají obrovskou zodpovědnost za vybudování správných služeb, aby každý jednotlivec měl přístup a využíval finanční služby ke zlepšení svých vlastních pocitů prosperity. Technologie je jádrem této mise a musí být používána v každé fázi cesty, aby co nejlépe poskytovala finanční služby občanům po celém světě“, říká Laurent le Moal, generální ředitel PayU.

Průzkum realizován s více než 10 500 dospělými respondenty z 18 zemí v Africe, Asii, Evropě, Jižní Americe a na Středním východě, s rovnoměrným rozdělením podle pohlaví a stáří.  Konkrétně probíhal v těchto zemích: Keňa, Nigérie, Jihoafrická republika, Česká republika, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Turecko, Izrael, Indonésie, Vietnam, Brazílie, Argentina, Kolumbie, Chile, severní Indie (Nové Dillí), západní Indie (Bombaj), východní Indie (Kalkata) a jižní Indie (Bengaluru).

PayU je přední poskytovatel platebních služeb online na 18 trzích s vysokým růstem. Věnuje se vytváření rychlého, jednoduchého a efektivního platebního procesu pro obchodníky i kupující.

Newsletter