Zisky dolaru zabrzdil pokles amerických sazeb, zejména těch reálných měřených TIPSy. Euro posiluje nad 1,1900 EURUSD. Padají americké sazby podpořily měny regionu. Koruna zpevňuje k 25,50 za euro.

Studie: Pro levné ojetiny do Polska a Maďarska, drahé jsou v Rakousku

Pro většinu nejprodávanějších ojetých aut se v regionu střední Evropy vyplatí zajet do Maďarska nebo Polska, kde jsou nejlevnější. Naopak nejvyšší ceny jsou v Rakousku a spíše dražší ojetá auta jsou i v Německu. Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex Systems, která monitoruje trh s ojetými vozy.

Pokud se český zájemce rozhodne koupit některou z nejrozšířenějších ojetin v Maďarsku, může proti domácímu trhu ušetřit až čtvrtinu ceny, v Polsku pak pětinu. Naopak v Rakousku není výjimkou vyšší cena proti ČR o deset až 20 procent, v Německu řádově o jednotky procent. Na Slovensku se ceny proti ČR liší do pěti procent.

Audatex pro porovnání vybral Škodu Octavii, Volkswagen Golf, Ford Focus a Hyundai i30. Pro srovnání byla u každého modelu použita vozidla stáří tři a 12 let.

„Je zřejmé a nebude pro nikoho velkým překvapením, že výší průměrné obvyklé ceny ojetého vozidla je pro nás nejbližší slovenský trh, kde až na tříletého Golfa a tříletou ojetinu Hyundai činí rozdíl do pěti procent. Podobná situace je i u porovnání cen ojetých vozidel na českém a německém trhu, kde pouze u tříletého Golfa zaplatíme v Německu o 13 procent vyšší cenu. Naopak 12letý Ford Focus na německém trhu má průměrnou obvyklou cenu o šest procent nižší než u nás,“ uvedl Ladislav Smrčka z Audatexu.

U Rakouska jsou podle Smrčky ceny ojetých vozidel výrazně vyšší, zejména u zánovních tříletých ojetin. „U těchto vozidel je průměrná obvyklá hodnota až o 20 procent vyšší než totožných vozidel v Čechách. Tento rozdíl je dán zejména vysokými výchozími cenami nových vozidel a všeobecně známou kvalitou rakouských ojetin. U vozidel starších se tyto vlivy zmenšují a hodnoty ojetých 12letých vozidel se již téměř shodují se stavem na českém trhu,“ dodal.

Přehled reflektuje pouze aktuální průměrné ceny ojetých automobilů bez dalších nákladů, které by byly spojené s případným nákupem nebo prodejem vozidla v zahraničí, jako jsou náklady na dopravu vozidla či místní poplatky a daně. Tyto další náklady nám mohou v určitých případech vidinu výhodného nákupu či prodeje pokazit.

 

Průměrné obvyklé ceny a jejich procentní srovnání s českým trhem:

 

Výrobce Model Typ Výkon (kW) Provoz od: Průměrné obvyklé ceny a % srovnání k českému trhu                    
ČR (€) Slovensko (€) % k ČR Polsko (€) % k ČR Německo (€) % k ČR Rakousko (€) % k ČR Maďarsko (€ % k ČR
Škoda Octavia III 2.0 TDI 110 2013 15 723 15 700 100 12 887 82 15 950 101 18 800 120 12 787 81
Octavia I 1.9 TDI 81 2004 3 515 3 490 99 2 828 80 3 670 104 3 890 111 2 615 74
VW Golf VII 1.6 TDI 77 2013 11 469 12 500 109 10 965 96 13 000 113 12 900 112 12 465 109
Golf V 1.9 TDI 77 2004 4 069 4 200 103 3 365 83 4 100 101 4 200 103 2 910 72
Ford Focus III 1.6 tdci 85 2013 8 768 9 200 105 7 235 83 9 000 103 10 500 120 8 631 98
Focus II 1.8 TDCi 74 2004 2 182 2 250 103 1 878 86 2 050 94 2 100 96 1 800 82
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88 2013 9 989 8 500 85 9 722 97 10 500 105 11 200 112 11 028 110
i30 1.6 CVVT 88 2008 4 809 4 900 102 4 525 94 4 790 100 5 000 104 4 100 85

zdroj: Audatex

Newsletter