Televizím Prima klesl zisk na 237 milionů korun

Společnost FTV Prima, která drží vysílací licence stanic Prima, Prima COOL, Prima Love a Prima Zoom, hospodařila v období od loňského dubna do letošního března se ziskem 237 milionů korun. Ve srovnatelném období o rok dříve to bylo 324 milionů. Vyplývá to z informací uložených ve Sbírce listin. Vlastník společnosti FTV Prima Holding ve sledovaném období vykázal ztrátu 1,8 milionu korun po předchozím zisku 501 milionů.

Účetní závěrka zveřejněná v obchodním rejstříku obsahuje informace také o dalších částech holdingu. Společnost Media Club, která zajišťuje prodej reklamy na stanicích Primy, TV Barrandov a Óčka, ve sledovaném období vykázala zisk 51 milionů proti předchozím 55,5 milionu korun. Prima On-Line, u níž bylo v letošním roce rozhodnuto o sloučení s FTV Prima, vykázala účetní ztrátu 1,7 milionu, což znamenalo zlepšení proti předchozím 10,6 milionu.

Účetní období od loňského dubna do letošního března Primě z hlediska hospodaření přineslo poměrně odlišný vývoj ve srovnání s bohatým předloňským rokem, kdy těžila z nečekaného přílivu inzerentů. O ten se postarala tehdejší agresivní politika konkurenční Novy, která měla za následek dočasný odchod řady klientů právě na Primu. Tato situace se ale díky ústupkům Novy později začala opět obracet.

Televizní skupina Prima byla v loňském roce třetí nejsledovanější skupinou. Mezi diváky nad 15 let zaznamenala podíl na publiku 21,54 procenta. Vlastníky mateřské společnosti FTV Prima Holding jsou rovným dílem GES Media Europe českého podnikatele Ivana Zacha a švédská MTG Broadcasting.

Newsletter