Dolar navyšuje ranní ztráty. Dolarový index prolomil hranici 90,5 bodu, euro proti dolaru zpevnilo nad 1,2120 EURUSD. Měny regionu střední a východní Evropy profitovaly z tržního sentimentu naladěného k ochotě riskovat. Koruna se posunula k hranici 26,12 za euro, aktuálně část zisků odepisuje.

Téměř polovina Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně.

Téměř polovina Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně a většinou jde o elektroniku nebo módu. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Ze získaných dat mimo jiné také vyplynulo, že Češi upřednostňují služby přepravců před výdejnami zásilek a nejraději mají službu PPL. Drtivá většina dotázaných (87 %) si také myslí, že by e-shopy měly problémové zásilky řešit samy a nenechávat to na nich samotných. To mimo jiné umožňuje právě zadavatel průzkumu Foxdeli se svým oznamovacím centrem, které dává e-shopům do ruky schopnost mít tyto zásilky ve vlastní režii a v konečném důsledku snížit jejich vratkovost o 45 %.

Průzkum proběhl skrze online nástroj Instant Research renomované agentury IPSOS na reprezentativním vzorku více než 500 Čechů. Jeho výsledky poukázaly také například na četnost nákupů na internetu. 45 % Čechů zde nakupuje alespoň jednou měsíčně, 21 % dvakrát a 13 % dokonce třikrát měsíčně. Jen 5 % dotázaných na webu nenakupuje vůbec.

Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících pak patří elektronika (nakupuje ji zde 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %).

Balíčky raději ke dveřím, vede PPL i Zásilkovna

Z průzkumu dále vyplývá, že Češi před výdejnami upřednostňují služby přepravců. Výhradně dopravit až ke dveřím si balíčky nechá zhruba 20 % Čechů, většinou tuto možnost zvolí 47 %. Zatímco výdejny preferuje 28 % a výhradně jejich služeb využívá 5 % nakupujících.

Mezi nejoblíbenějšími přepravci lidé uvedli PPL (32 % dotázaných) a Zásilkovnu (31 %), ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %) a zbytek přepravců má v oblibě jen po jednotkách procent respondentů průzkumu.

Lidé chtějí, aby problémy řešil sám e-shop a ne přepravce

Ačkoli přes 68 % lidí podle průzkumu míní, že doručení objednávky z e-shopu má na starosti přepravce, 87 % si zároveň myslí, že by problémy s doručením měly řešit e-shopy samy. 

Zajímavostí také je, že celých 8 % zákazníků si své zboží nestihne vyzvednout. „Ačkoli je naprostá většina dotázaných s komunikací ze strany přepravců spokojená, 8 % z nich si nikdy nevyzvedne objednané zboží. To je podle nás příliš vysoké číslo na to, aby je mohly e-shopy ignorovat. Foxdeli jim dává do ruky mocnou zbraň, se kterou se mohou problémovým zásilkám detailněji věnovat, aniž jsou odkázané na prostředníka (tedy přepravní společnost). Využitím Foxdeli zároveň e-shopy naplní poptávku veřejnosti po tom, aby tyto věci řešily ze své strany – jak vyplynulo z průzkumu. Při beta testování našeho produktu se navíc ukázalo, že tento přístup umí snížit vratkovost zásilek o 45 %,“ tvrdí Martin Jareš, CEO a zakladatel služby Foxdeli, která si nechala průzkum zpracovat.

„Z 2,6 % nedoručených zásilek se nám podařilo během měsíce používání Foxdeli udělat 1,41 %, což je snížení o cca 45 %,“ potvrzuje Ruslan Skopal, CEO e-shopu Trenýrkárna.cz, na němž probíhalo beta testování v červenci letošního roku.

Více o Foxdeli
Foxdeli otevírá e-shopům možnosti, které si dosud užívali jen ti největší hráči na trhu – správu všech dopravců z jednoho místa, personalizaci zákaznických e-mailů a SMS, a to i během doručování, a hladké řešení problémových objednávek. Služba nabízí nenápadný mezičlánek, který odvede pořádnou porci práce mezi e-shopy, přepravními službami a koncovými zákazníky. Již žádné notifikace bez loga e-shopu, již žádná „přepravština“. 
Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům, personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky i poté, co objednávka opustí jejich sklad, a hladce řešit problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.

Newsletter